mboost-dp1

USB device over current status detected hvordan fixer jeg det?

Gå til bund
Gravatar #1 - randomgutten
20. okt. 2011 19:41
USB device over current status detected.
jeg får den her fejl når jeg booter, mit mobo er Asus M578L LE.
Har i nogle tips til hvordan jeg fixer det her problem?

Har læst mig frem til at det har noget at gøre med at USB portene på mit mobo rører hinanden, og så kommer der for meget strøm igennem dem.

Har prøvet nogle forskellige ting, blandt andet så kan jeg godt boote uden problemer hvis jeg slukker for USB i BIOS, og hvis der ikke er noget device connected til USB portene når jeg booter. Intet fungerer hvis jeg plugger det i efter jeg er bootet.
Gravatar #2 - Qw_freak
20. okt. 2011 19:48
er det ligemeget hvilket usb stik du sætter noget i?
Gravatar #3 - randomgutten
20. okt. 2011 19:51
Dem bag på selve mobo virker ikke, føler mig lidt dum nu da jeg har fundet ud af at de ydre USB porte på chassiset virker. Men jeg tror det måske er en fejl fra producenten at dem bagved ikke fungerer.

Så mit problem er i princippet løst, men portene på selve mobo'et fungerer altså ikke og giver mig den der fejl som slukker computeren efter 15 sekunder.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
20. okt. 2011 19:55
Hvis problemet stadig er der når USB er tændt, men der ingen enhed er i, er der højst sandsynlig en kortslutning på bundkortet.

Prøv at kigge i kabinettet efter følgende:

Løse skruer, der kan sidde op af bundkortet.
Andre metaldele der kan komme i kontakt med bundkortet.
interne USB-ledninger der eventuelt kan være kortsluttet.
Gravatar #5 - randomgutten
20. okt. 2011 20:05
Jakob Jakobsen (4) skrev:
Hvis problemet stadig er der når USB er tændt, men der ingen enhed er i, er der højst sandsynlig en kortslutning på bundkortet.

Prøv at kigge i kabinettet efter følgende:

Løse skruer, der kan sidde op af bundkortet.
Andre metaldele der kan komme i kontakt med bundkortet.
interne USB-ledninger der eventuelt kan være kortsluttet.

Ja, havde også på fornemmelsen at det var noget i den stil. Har også lige fundet ud af at et underligt stykke metal på den der gitter dims som beskytter bag på mobo'et, som rører ved mobo'et. Prøver at klippe den af og ser hvad der sker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login