mboost-dp1

Valg af bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - MBM
23. maj 2011 17:32
Hej alle

Jeg skal til at anskaffe mig en ny bærbar og overvejer:

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-SZ174V-15...

Den skal bruges på min uddannelse, til videoredigering samt gaming.
Er i enige i mit valg, eller findes der bedre i samme prisklasse?

Mvh MBM :)
Gravatar #2 - Daniel-Dane
23. maj 2011 18:08
WTF. Det er sgu noget af en satan til de penge! D:

Eller... Den trækker jeg nok lidt tilbage. Grafikkortet ligger i toppen af midrange.
Gravatar #3 - Kolklik
24. maj 2011 08:18
hvis jeg var dig vil jeg kigge godt omkring, sider jeg kan anbefale er:

mm-vision.dk
komplett.dk
shg.dk(samme som proshop da de er gået sammen)
f-computer.dk
dustinhome.dk

kig evt efter tilbud i denne uge, og se om der er noget der fanger din interesse.

brug også gerne
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards... til at tjekke om grafikkortet nu er så godt som det lyder, alt det med 520 og 540 lyder så fancy og flot, mens det måske er knap så meget ;)
Gravatar #4 - MBM
24. maj 2011 15:55
Tak for jeres respons! så har jeg lidt at tænke over :)
Gravatar #5 - Mnc
25. maj 2011 07:22
MBM (1) skrev:
...videoredigering...

Du skal i hvert fald nok holde dig væk fra computeren med 4 GB RAM, og hælde mere imod 6, helst 8.

Som jeg ser det, så må du veje bedre grafik mod mindre (6GB vs 8GB) RAM, hvad angår de fleste andre bærbare i dit prisleje.

Jeg har fundet en HP, med et lidt bedre grafikkort men med 6 GB RAM. Den er nok kun relevant for dig, hvis gaming-power er vigtigere end videoredigering.

Hvis gaming er vigtigst: proshop link

Jeg prøvede også at lede efter en i7 med SSD og over 4 GB RAM... Men priserne startede ved 12.873 :P
Gravatar #6 - MBM
25. maj 2011 16:49
Jeg spiller mest på min Playstation (når PS network ellers virker), så gaming er ikke synderlig vigtigt. Så tager jeg hellere de ekstra RAM til videoredigering.

En i7 med SSD ville være epic, men 12.873+ er lidt udenfor min price range :p
Derfor kiggede jeg på denne, med Solid State Hybrid Drive.
Så jeg får nogle af fordelene ved SSD men for 1/4 af prisen.

Nogen der kender til design/udseende på mm-visions bærbare? Ikke at det skal være afgørende, men det kunne da være rart hvis computeren også så pæn ud på skrivebordet når man nu har smidt knap 9000 kr. ;)

Overvejer dog også at vente en måned eller tre med at købe bærbar i håb om at asus kommer med en ny bærbar med hybrid drive. (Skal bare ha ny computer inden studiestart).
Gravatar #7 - Kolklik
29. maj 2011 13:04
lidt sent svar: men det er en fin pc du har fundet dig der.

Mht til at kende til mmo vision så ved jeg at flere fra mit arbejde køber pc'er hos dem, og de har alle kun gode ting at sige om dem :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login