mboost-dp1

Vandkøling

Gå til bund
Gravatar #1 - madeinrussia
8. okt. 2011 21:53
Hej

Har fået mig en SH100, og tænkte - er det nødvendigt at montere blæserne på, eller vil "køleelementet" kunne holde temperaturen?

Er det forkert at placere den udenfor kabinettet?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
9. okt. 2011 00:49
Der er så vidt jeg ved slet ikke monteret køler på SH100.
Gravatar #3 - madeinrussia
9. okt. 2011 12:31
må havde været fuld. det er en H100 Corsair model der er tale om.
http://www.dvhardware.net/news/2011/corsair_h100.j...
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
9. okt. 2011 14:00
Det kommer an på dit kabinet.
Er der i forvejen god cirkulation over køleren, burde det ikke være nødvendigt med de ekstra blæsere.
Men jeg ville måske montere dem alligevel og så nøjes med at give dem 5-7V i stedet for 12V.
Gravatar #5 - madeinrussia
9. okt. 2011 17:47
Mit store problem er at der ikke er plads til mere end en blæser på den. da kabinetet lige mangler en smule plads :(

spørgsmålet er om jeg tør satse..
Gravatar #6 - Bundy
10. okt. 2011 07:57
madeinrussia (5) skrev:
Mit store problem er at der ikke er plads til mere end en blæser på den. da kabinetet lige mangler en smule plads :(

spørgsmålet er om jeg tør satse..

Det er jo ikke noget sats - Det er ikke sådan at temperaturen bare vælter op over 100C lige så snart du tænder den - Start den uden blæser, kør noget stresstest, og hold øje med temp?
Gravatar #7 - madeinrussia
10. okt. 2011 08:43
Mit problem med stresstesten er at selvom jeg har kold pc. alle kerner kører på 40 max 50 grader, så siger den "din 3 kerne er på 98grader" også vil den genstarte, men har lidt på fornemmelsen at der er noget galt med enten måleren eller programmet, for jeg når ikke engang selv at se det spike i temp før den er nede igen.

Nogen gange hopper den i hvilken kerne der bliver 98 grader, men det er altid 98 grader og altid kun lige så kort tid at jeg ikke selv når at se det.
Gravatar #8 - BlackFalcon
10. okt. 2011 09:20
Hvad er tjMax for din CPU? Den skulle uanset hvad meget gerne selv "throttle" ned, hvis du kommer i nærheden af den. Hvilket program bruger du? Jeg har hørt at visse programmer virker bedst med visse cpu-arkitekturer.
Gravatar #9 - madeinrussia
10. okt. 2011 09:29
jeg har denne model:
Intel® Core# i5-2500K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W.

har desuden også oplevet at Bios giver 1 temperatur, men alle andre programmer selv det der er til bundkortet viser en anden.

Har selv samlet pcen.

tjmax = temperatur max?

Jeg bruger Prime 95 da alle anbefalede det.
Gravatar #10 - BlackFalcon
10. okt. 2011 14:52
Tjek dette: http://www.tomshardware.co.uk/forum/302869-10-diff...

Hvad brugte du til at måle temperaturerne med? Jeg går udfra din software måler din cpu's Tcase (standard), og hvis den var 98° var den helt sikkert futtet af, da grænsen ligger ved 72,6°.
Gravatar #11 - madeinrussia
10. okt. 2011 15:00
Jeg har prøvet med 3-4 forskellige programmer, alle viser cirka det samme.
som sagt både et til bundkortet, et til win 7 osv. osv.

Ja jeg tænkte også den ville dø, hvis den lå på 98 grader, men tror det er en måler eller andet den er gal med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login