mboost-dp1
Vedr. USB-mikrofon
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har et lydkort fra aage.dk i min pc. Der er ikke mikrofon indgang på det lydkort, så P.T. ingen mic sat til min pc.
Jeg overvejer at købe en Logitech USB Desktop mikrofon.
Jeg skal bare lige høre om der er nogen der ved om den vil opføre sig som et lydkort og jeg så er nødt til at deaktivere mit lydkort for at den virker eller om den bare "passer sig selv".
Ud fra vareteksten ser det ud som om at den er plug and play, men det udelukker vel ikke at den opfører sig som et USB-lydkort?
Det er muligt at det er et meget dumt spørgsmål, men jeg gider ikke risikere at skulle sende den retur, når det koster ~75 kr + min tid at sende en pakke.
På forhånd tak.
Jeg overvejer at købe en Logitech USB Desktop mikrofon.
Jeg skal bare lige høre om der er nogen der ved om den vil opføre sig som et lydkort og jeg så er nødt til at deaktivere mit lydkort for at den virker eller om den bare "passer sig selv".
Ud fra vareteksten ser det ud som om at den er plug and play, men det udelukker vel ikke at den opfører sig som et USB-lydkort?
Det er muligt at det er et meget dumt spørgsmål, men jeg gider ikke risikere at skulle sende den retur, når det koster ~75 kr + min tid at sende en pakke.
På forhånd tak.
Den burde meget gerne virke som et ekstern lydkort, godt nok kun med en mic ingang. En af mine venner har lige købt lidt musikudstyr, og han kan sætte den til via usb (underligt nok? ;D) Men der er så også lydkort i den. Er sikker på det bare virker som et ekstern lydkort.
Den burde bare passe sig selv, hvis du siger der ikke allerede er en mic indgang på dit lydkort, burde du ik få noget bøvl. Dog kan det være du bliver nød til at instalere en driver, og få lidt lækkert logitech software med ind samtidig. Kan også være at windows (eller hvilket OS du nu bruger) har en driver. : )
Den burde bare passe sig selv, hvis du siger der ikke allerede er en mic indgang på dit lydkort, burde du ik få noget bøvl. Dog kan det være du bliver nød til at instalere en driver, og få lidt lækkert logitech software med ind samtidig. Kan også være at windows (eller hvilket OS du nu bruger) har en driver. : )
Den fungerer højst sandsynligt som et lydkort, ja, men afhængig af hvilket system du bruger kan du jo vælge standard lydkort til indspilning.
Og selv om du vælger et standard lydkort til indspilning så kan man som regel også vælge lydkort (uafhængig af standardindstillingerne) i det program du skal bruge mikrofonen i.
Og selv om du vælger et standard lydkort til indspilning så kan man som regel også vælge lydkort (uafhængig af standardindstillingerne) i det program du skal bruge mikrofonen i.
Jeg har et USB headset og et sæt Logitech USB højtalere. Begge dele fungerer som separate lydkort. Det vil sige, at jeg kan sætte begge dele til en computer som også har indbygget lydkort. Og når jeg gør det vil jeg have tre separate lydkort, og jeg kan for hver enkelt applikation kan jeg vælge om den skal bruge det ene eller det andet. Jeg kan altså sagtens have et program, der bruger headsetet, imens et andet bruger højtalerne. Et enkelt program kan også bruge to forskellige lydudgange, hvis ellers programmet understøtter det. F.eks. har jeg en SIP klient (standard protokol for IP telefoni), som jeg har konfigureret til at bruge den interne højtaler til at ringe på, når der er indgående opkald. Men når man fører en samtale på den bruges højtalerne i headsetet.holmen (1) skrev:Jeg skal bare lige høre om der er nogen der ved om den vil opføre sig som et lydkort og jeg så er nødt til at deaktivere mit lydkort for at den virker eller om den bare "passer sig selv".
Jeg vil gætte på at det for en USB mikrofon må forholde sig på samme måde, altså at den fremstår som et separat lydkort. Der er ingen magisk måde hvorpå lyden fra en USB mikrofon kan komme ind på lydingangen på det indbyggede lydkort. (Det kan selvfølgelig lade sig gøre at lave hacks i lydkortsdriverne, som for det til at se ud på den måde.)
Bemærk at det gør en forskel hvilket OS man bruger. På Linux kan jeg uden videre angive for hvert program, hvilken lydudgang der skal bruges. På Mac OS X har jeg kun fundet en global indstilling, der har virkning på alle programmer. Det kan altså ikke lade sig gøre at bruge begge udgange til forskellige formål på samme tid - til gengæld kan man skifte udgang midt i en afspilning, hvilket jeg ikke har fundet support for i nogen af de programmer jeg bruger på Linux.
Mit USB headset virker ikke igennem en USB hub. Det skal kobles direkte til computeren. Har afprøvet med både Linux og Mac OS X og to forskellige USB hubs uden at få det til at virke. Har ikke afprøvet andre modeler af headsets. Mine USB højtalere fungerer fint igennem en USB hub, så jeg har på fornemmelsen at det har noget med mikrofonen at gøre. Det er enormt upraktisk når én af mine computere kun har to USB porte.
Jeg ved ikke om det er et udbredt fænomen, men det er værd at være forberedt på. Linux giver en fejlmelding om manglende båndbredde, når jeg prøver at bruge det igennem en hub. Det burde så ikke være noget problem, da det er med USB 2.0 hubs på en computer med USB 2.0 porte. Headsetet virkede fint på en computer med blot USB 1.1, så længe det var koblet direkte til computeren. Jeg tror ikke at der er tale om manglende båndbredde, men derimod at hubs ikke understøtter protokollen for at reservere båndbredde.
Grunden til at jeg tvivlede, det var at jeg kun kunne få mit aage.dk lydkort til at virke hvis mit onboard lydkort blev deaktiveret i BIOS.
Jeg er lige kommet hjem fra en bekendt, hvor jeg hjalp ham med at sætte en anordning på hans laptop, så han kunne optage et gammelt kassette-bånd over på PC'en, og der var jeg inde under lydindstillinger og vælge den enhed til indspilning, som nogle af jeg har nævnt ovenfor.
Jeg takker for hjælpen og bestiller mikrofonen.
Jeg er lige kommet hjem fra en bekendt, hvor jeg hjalp ham med at sætte en anordning på hans laptop, så han kunne optage et gammelt kassette-bånd over på PC'en, og der var jeg inde under lydindstillinger og vælge den enhed til indspilning, som nogle af jeg har nævnt ovenfor.
Jeg takker for hjælpen og bestiller mikrofonen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.