mboost-dp1
Wifocus, gør det selv parabol til dine WiFi-enheder.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Har længe brugt denne type antenne til at forstærke netværks signalet hos
venner og familie. Jeg har endda anbefalet den til kunder.
Desværre var den originale skabelon ikke specielt nøjagtig og varierede alt for meget i kvalitet.
BILLEDE
Jeg har nu siddet og regnet, tegnet og designet en skabelon, der lader alle fremstille deres egen WiFocus, til under 5Kr.
Det er en parabol, der konverterer din omnidirektionelle antenne til en semi-direktionel antenne, hvilket fokuserer signalet.
Dette giver så hurtigere forbindelse, længere rækkevidde og bedre signal.
Alt der skal bruges er:
Denne fil.
Et stykke A4 karton, eller tykt papir (Jeg plejer at bruge billigt blankt fotopapir).
En printer.
Et stykke sølvpapir på 12x20cm
Lim
Saks/hobbykniv.
1. Print skabelonen ud i original størrelse.
2. Lim sølvpapir bag på papiret, så det dækker reflektoren.
3. Skær langs de sorte linjer, husk begge kryds på holderen, samt de 6 tappe på reflektoren.
4. Buk holderen langs de grå linjer.
5. Buk tapperne på holderen.
6. Tryk tapperne på holderen, igennem slidserne på reflektoren.
7. lim/tape tapperne fast på bagsiden af reflektoren.
8. Tryk den komplette parabol ned over antennen på din WiFi enhed, igennem de 2 kryds der er lavet i holderen.
9. Ret forsiden af parabolen imod den enhed der skal kommunikeres med.
Tilykke du skulle nu have meget bedre/hurtigere signal.
Man kan printe skabelonen ud i mindre/større størrelse, så længe at man sørger for at højde, bredde forholdet ikke ændrer sig.
venner og familie. Jeg har endda anbefalet den til kunder.
Desværre var den originale skabelon ikke specielt nøjagtig og varierede alt for meget i kvalitet.
BILLEDE
Jeg har nu siddet og regnet, tegnet og designet en skabelon, der lader alle fremstille deres egen WiFocus, til under 5Kr.
Det er en parabol, der konverterer din omnidirektionelle antenne til en semi-direktionel antenne, hvilket fokuserer signalet.
Dette giver så hurtigere forbindelse, længere rækkevidde og bedre signal.
Alt der skal bruges er:
Denne fil.
Et stykke A4 karton, eller tykt papir (Jeg plejer at bruge billigt blankt fotopapir).
En printer.
Et stykke sølvpapir på 12x20cm
Lim
Saks/hobbykniv.
1. Print skabelonen ud i original størrelse.
2. Lim sølvpapir bag på papiret, så det dækker reflektoren.
3. Skær langs de sorte linjer, husk begge kryds på holderen, samt de 6 tappe på reflektoren.
4. Buk holderen langs de grå linjer.
5. Buk tapperne på holderen.
6. Tryk tapperne på holderen, igennem slidserne på reflektoren.
7. lim/tape tapperne fast på bagsiden af reflektoren.
8. Tryk den komplette parabol ned over antennen på din WiFi enhed, igennem de 2 kryds der er lavet i holderen.
9. Ret forsiden af parabolen imod den enhed der skal kommunikeres med.
Tilykke du skulle nu have meget bedre/hurtigere signal.
Man kan printe skabelonen ud i mindre/større størrelse, så længe at man sørger for at højde, bredde forholdet ikke ændrer sig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.