mboost-dp1

32-bit printerproblem på 64-bit maskine

Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
9. nov. 2009 15:21
Hey
vi har lige fået nye maskiner på arbejdet og de kører selvfølgelig 64-bit XP pro.
Alt virker og de er lynende hurtige, men vores printer virker ikke længere. Eller dvs... printerdriveren fås ikke i 64-bit.

Vi er et lille firma så vi har ikke egen It-afdeling, men har nogle eksterne der kommer og fikser vores ting.
IT-folkene siger at vi skal købe ny printer. A4+A3 = ca 16.000,- så vidt jeg kan se på EDB-priser.dk

Jeg tænkte på om der var en anden metode. Kan man smide sine filer (f.eks PDF) over på et fælles drev og lade en 32 bit maskine (som vi alligevel har til at stå og bruge strøm) printe vores filer ud?
Findes der et makro-program der kan "scanne" mappen på fælles-drevet for nye filer for derefter at printe dem?

Jeg håber I kan følge min tankegang?

Håber der er nogen der kan komme med konstruktive input :o)

/J
Gravatar #2 - gnаrfsan
9. nov. 2009 17:17
Ju9or (1) skrev:
Jeg tænkte på om der var en anden metode. Kan man smide sine filer (f.eks PDF) over på et fælles drev og lade en 32 bit maskine (som vi alligevel har til at stå og bruge strøm) printe vores filer ud?

Det komme til at gi ballade med formater, roteringer etc.
Jeg vil anbefale at du leder efter om printeren er kompatibel med andre printere, hvor der allerede eksisterer en 64 bit, eller måske evt. kontakter det firma, der har lavet printeren.
Gravatar #3 - Ju9or
9. nov. 2009 17:22
Vi har forsøgt. Umiddelbart kunne vi ikke lige finde nogen der var kompatibel med...

Og firmaet siger bare "nej" - der findes ingenting...
Gravatar #4 - Bornslippy
9. nov. 2009 17:25
I kan sætte den op på den 32 bit maskine og dele printeren på netværket.
Gravatar #5 - Ju9or
9. nov. 2009 17:26
Bornslippy (4) skrev:
I kan sætte den op på den 32 bit maskine og dele printeren på netværket.

Kræver det stadig ikke at man har en 64-bit driver på sin egen maskine?
Gravatar #6 - Ju9or
9. nov. 2009 18:03
Hopla... Jeg tror google har fundet lidt guld til mig...:
http://scottiestech.info/2009/06/06/windows-x64-ho...
Gravatar #7 - gnаrfsan
9. nov. 2009 18:04
Overskriften lyder da ihvertfald ret relevant :)
Gravatar #8 - Ju9or
9. nov. 2009 18:06
Jeh - nu skal jeg bare ha' tygget mig igennem det... men derfor er jeg stadig åben overfor nogen der har gode forslag :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login