mboost-dp1
5.1 til stereo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har en videofil hvor der kun er 5.1 kanals lyd og mit anlæg der afspiller lyden er 2 kanals stereo.
Hvordan kan jeg lettest konvertere/omforme lyden til stereo? Der er ikke noget at gøre ved hvis/at kvaliteten forringes.
Jeg kører lyden digitalt fra min pc til en DAC i mit anlæg.
Jeg har en Denon DVD-500 der også er DAC i, men jeg ved ikke om den kan nogle "tricks" med at konvertere lyden.
Hvordan kan jeg lettest konvertere/omforme lyden til stereo? Der er ikke noget at gøre ved hvis/at kvaliteten forringes.
Jeg kører lyden digitalt fra min pc til en DAC i mit anlæg.
Jeg har en Denon DVD-500 der også er DAC i, men jeg ved ikke om den kan nogle "tricks" med at konvertere lyden.
Ved ik lige hvilket os du kører med, men kan du ik bare vælge at det er 2.0 (2.1) højtalere du har, så burde din computer selv finde ud af det. Gør w7 hvertfald for mig, hvis jeg smider mit headset til, slår den selv 5.1 fra, og bruger stereo, også selv om jeg har sat spil og andet til 5.1 : )
Det lyder som et fancy lydkort ^^ Men så er jeg lidt på bar bund, med hvad du kan gøre, når det er digitalt.
Altså når du afspillede det som 5.1? Men tror ik bare det er dig, du burde mangle bassen, hvis den altså sender det ud lige som analog (eller hvad det hedder?) 5.1 Fordi der har du jo højre og venstre foran, højre og venstre bagved, og subben og center i hvert sit stik. Så du har sikkert ikke fået nogen af de dybe toner med, når du bare har afspillet det : )holmen (3) skrev:Det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes at der manglede bund i bl.a. eksplosioner.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.