mboost-dp1

Alfaview og HDMI eller DVI (HDCP)

Gå til bund
Gravatar #1 - Franceos
14. okt. 2008 09:23
Hej

Jeg har et AlfaView LCD som jeg har forsøgt at tilslutte en DVD afspiller med HDMI udgang.

Ved første forsøg gav det intet resultat at tilslutte de 2 enheder med HDMI kabel - og måtte "desværre" ty til at kigge i manualen. DVD afspilleren kræver tilsyneladende at der tilsluttes til HDCP - hvilket jeg ifølge Alfaview Spec kan se at kun DVI kanalen har...........derfor købte jeg en HDMI/DVI stik. Stadig intet resultat.

Hvad i alverden gør jeg galt

DVDen har en video indstilling der skal skiftes fra Scart til DVI - men DVDen vil ikke lade mig komme ind i menuen, det virker som om det er fordi den ikke kan se at tilslutningen er tilstede?

HJÆLP!
Gravatar #2 - Ronson ⅍
14. okt. 2008 09:44
hvad hvis du kobler både scart og hdmi til?
Gravatar #3 - Franceos
14. okt. 2008 10:32
Hejsa,

Det er sådan det er koblet sammen lige pt. Hvis jeg frakobler Scart er der slet ikke kontakt mellem de to enheder.

Jeg har netop fundet en Software opgradereing fra DVD producentens hjemmeside - hvor det lyder som om de har set fænomenet før.........den må jeg lige forsøge når jeg kommer hjem!
Gravatar #4 - sKIDROw
14. okt. 2008 10:47
At kræve HDCP på en DVD afspiller, er da hul i hovedet....
Hvad er det for en afspiller?.
Gravatar #5 - Franceos
14. okt. 2008 11:42
Det kan godt være det er mig der misforstår........da jeg ikke kunne få den rene HDMI til at fungere.

Det der står er "Som det kræves af HDMI-standarden, giver det
ingen video- eller lydudgang, hvis der tilsluttes til
HDMI- eller DVI-produkter uden HDCP (Highbandwidth
Digital Content Protection)"

Det er en Philips DVDR3577H (ikke verdens dyreste)
Gravatar #6 - Franceos
14. okt. 2008 11:48
Dette er hvad der angives under "Fejlsøgning":

– Der kan kun oprettes HDMI-forbindelse til HDMI-udstyrede
enheder med HDCP (High Bandwidth Digital Content
Protection). Hvis du ønsker at forbinde til et DVI-stik (udstyret
med HDCP), skal du bruge en separat adapter (DVI til HDMI).

– Kontroller, at denne optagers opløsning passer til den enhed, du har tilsluttet ved hjælp af HDMI. Se HDMI-indstilling.

– Når man slutter til et TV, der ikke er HDCP-kompatibelt, vises
HDCP-advarselsmeddelelsen kun på den analoge videoudgang.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login