mboost-dp1

android-magiker i KBH? Nexus S er fucked

Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
18. mar. 2011 10:33
Jeg har brug for en android-magiker i KBH -

Min Nexus S er helt fucked og står og er ved at sende den ind til reparation, men vil dog gerne se, om en kan få liv i den igen via Odin - jeg fatter ikke at bruge den, da jeg sidder på min hjælpeløse old-skool Wintel Laptop med XP.

Jeg kan sagtens tale med den via. ADB men jeg får varierende fejlmeddeleser.

Er der en forretning, hvor de er dygtige eller sidder der en privatperson her på newz eller kender I en, der kender en, så er jeg glad.

Der er bajere/vin whatever på højkant, til den, der kan få liv i den.
Gravatar #2 - Flasher
18. mar. 2011 16:28
Du kunne jo starte med at fortælle hvad du har gjort ved den, eller hvad du formoder problemet er. ;)
Gravatar #3 - Chewy
18. mar. 2011 16:41
@1
Eksemplet på at selv erfarne newz brugere er i stand til at levere mangelfulde oplæg, det er ikke kun de nye brugere :-)
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
18. mar. 2011 17:18
1: OEM UNLOCK og ROOT, intet problem.

2: Smider custom ROM på.

3: TLF booter ikke.

4: Recovery viser en masse fejl og tilsyneladende har clockwork ikke skrevet et recovery image men kun oprettet dir.

5: Cache partition eksisterer ikke

6: Der kan ikke flashes en ny ROM (Exceed Blocks 0x00000165 > 0x0000001e siger Fastboot og write fail fra ADB)

7: Odin kan ikke finde telefonen (bruger sjældent windows, så ved ikke lige, hvilke drivere Odin skal bruge, men finde den nægter odin. Windows har kaldt telefonen ANdroid ADB et eller andet)

jeg formoder at problemet er et dårligt "sd-kort", måske?

Men egentlig så har jeg ingen idé om det.

I princippet er det eneste jeg har brug for en, der kan få kontakt til telefonen via. odin og flashes/partition hele skidtet med ny boot, cache etc etc.
Gravatar #5 - Magten
18. mar. 2011 17:55
På XDA er der nogle stykker i samme situation ser det ud til. Har du prøvet de ting de skriver?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=9...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?s=7...

Den sidste tråd er der ingen løsning på endnu dog, men den er aktiv så det kunne være værd at følge med :)
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
18. mar. 2011 18:18
JA, har prøvet tingene i begge tråde, intet held.

Odin virker som om det er vejen frem, men da jeg ikke helt fatter hvilke drivere jeg skal bruge, før odin gider finde telefonen er det lidt vanskeligt.
Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
21. mar. 2011 14:33
Nu har jeg fået liv i den men den er stadig sær og ustabil, den kan ikke virke med boote et stock image, men jeg har fundet en enkelt rom, den gider boote,

Jeg har stadig en fornemmelse af, at der er noget i vejen med den - den kan ikke flashe et recovery image og den klager over, at den ikke can't finde nogle dirs på E:/ - tilsyneladende mangler den partitioner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login