mboost-dp1
Android Market og youtube virker ikke på mine telefoner
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Siden i tirsdags har jeg ikke kunnet downloade fra Android market og youtube når jeg er tilsluttet wifi, men det virker fint hvis jeg bruger mit tlf abon. til at hente med. Jeg kan sagtens søge rundt, både på market, youtube og alle andre underlige steder, men ligeså snart jeg prøver at starte en download/se en video sker der intet. Den viser at den prøver, men den kommer aldrig i gang med download
Det skete på to "telefoner" samme tid: Min kones Galaxy Tab og min Desire S
Begge kører Android v2.3.3. Galaxy Tab'en brugte v2.2 hvis jeg husker rigtigt da problemet opstod, men opgraderede i går for at se om det hjalp
Jeg har lavet en factory reset af Galaxy Tab, hvilket gjorde ingen forskel. Jeg har resat min router, hvilket heller ikke gjorde nogen forskel (har også prøvet fra andet router uden held) og jeg har prøvet at cleare data/cache på alle relaterede programmer på telefonen, som jeg har læst mig frem til skulle hjælpe. Uanset hvad jeg gør, hjælper det ikke
Andre der har nogle gode ideer?
Jeg fik at vide at det måske kunne være vores Google konto, men da vi bruger to forskellige Google konto'er tror jeg ikke at det er der problemet ligger
Det skete på to "telefoner" samme tid: Min kones Galaxy Tab og min Desire S
Begge kører Android v2.3.3. Galaxy Tab'en brugte v2.2 hvis jeg husker rigtigt da problemet opstod, men opgraderede i går for at se om det hjalp
Jeg har lavet en factory reset af Galaxy Tab, hvilket gjorde ingen forskel. Jeg har resat min router, hvilket heller ikke gjorde nogen forskel (har også prøvet fra andet router uden held) og jeg har prøvet at cleare data/cache på alle relaterede programmer på telefonen, som jeg har læst mig frem til skulle hjælpe. Uanset hvad jeg gør, hjælper det ikke
Andre der har nogle gode ideer?
Jeg fik at vide at det måske kunne være vores Google konto, men da vi bruger to forskellige Google konto'er tror jeg ikke at det er der problemet ligger
Det lyder som om det eneste de har til fælles er at de forbinder igennem samme netværk. Prøv at besøge nogle andre der også har wifi og undersøg om telefonen virker der.
For at fejlfinde yderligere på dit netværk ville det nok være bedst at ssh ind på din router og køre tcpdump. Hvilken router bruger du?
For at fejlfinde yderligere på dit netværk ville det nok være bedst at ssh ind på din router og køre tcpdump. Hvilken router bruger du?
fjols (2) skrev:Custom rom?
Dem har vi ikke prøvet
kasperd (3) skrev:Det lyder som om det eneste de har til fælles er at de forbinder igennem samme netværk. Prøv at besøge nogle andre der også har wifi og undersøg om telefonen virker der.
Har også prøvet et andet netværk med min Desire S
kasperd (3) skrev:For at fejlfinde yderligere på dit netværk ville det nok være bedst at ssh ind på din router og køre tcpdump. Hvilken router bruger du?
Det er en Netgear WNDR3300 jeg har derhjemme. Nu er jeg ikke lige hjemme lige nu, men det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem i aften
Det kan ikke udelukkes at Google har ændret noget på serversiden, som har forårsaget problemerne. Men i så fald er det tilsyneladende kun et fåtal af brugerne, der er berørt.TomasD (6) skrev:Har nøjagtig det samme problem med en desire s og en Incredible s her.
Hvorfor er kun nogle brugere berørt? Det kan måske hænge sammen med hvilken model man har. Det kan også være at Google er ved at rulle en ændring ud og ikke har fået den ud til alle brugere (men hvis alle brugere med ændringen fik problemer ville de jo nok hurtigt rulle den ændring tilbage), Det kan være der er en årsag som jeg ikke lige har overvejet.
Prøv følgende:
Menu -> Settings -> Applications -> Manage Applications -> All -> Find market.
Når du har valgt market trykker du på Force Stop og derefter Clear Data.
Det skulle gerne virke på market. Det kan måske også hjælpe på youtube, men er ikke stødt på problemet før. Men det er forsøget værd..
Når du har valgt market trykker du på Force Stop og derefter Clear Data.
Det skulle gerne virke på market. Det kan måske også hjælpe på youtube, men er ikke stødt på problemet før. Men det er forsøget værd..
Jeg prøvede lige igen her på et andet wifi fra Desire S og der virker det umiddelbart fint. Hvis det udelukkende var mit wifi derhjemme (som jeg ikke havde ændret på i flere måneder), så burde en reset jo kunne løse problemet ville jeg mene
Syntes ikke lige jeg kunne finde en guide til hvordan det skulle gøres på min router :(
Det har jeg også overvejet, men efter hvad jeg kan se på google så er der mange i det sidste års tid der har haft lignende problemer (altid med download fra market på wifi), så det ser mere ud til at være noget der dukker tilfældigvis op
Har jeg prøvet omkring 100 gange på begge devices, desværre uden held :(
kasperd (3) skrev:For at fejlfinde yderligere på dit netværk ville det nok være bedst at ssh ind på din router og køre tcpdump. Hvilken router bruger du?
Syntes ikke lige jeg kunne finde en guide til hvordan det skulle gøres på min router :(
kasperd (7) skrev:Det kan ikke udelukkes at Google har ændret noget på serversiden, som har forårsaget problemerne. Men i så fald er det tilsyneladende kun et fåtal af brugerne, der er berørt.
Det har jeg også overvejet, men efter hvad jeg kan se på google så er der mange i det sidste års tid der har haft lignende problemer (altid med download fra market på wifi), så det ser mere ud til at være noget der dukker tilfældigvis op
Chewy (8) skrev:Prøv følgende:
Når du har valgt
Har jeg prøvet omkring 100 gange på begge devices, desværre uden held :(
Adagio (9) skrev:Det har jeg også overvejet, men efter hvad jeg kan se på google så er der mange i det sidste års tid der har haft lignende problemer (altid med download fra market på wifi), så det ser mere ud til at være noget der dukker tilfældigvis op
Lige præcist den fejl du beskriver der, har eksisteret siden første udgave af Android (cirka) og Google har aldrig rettet den.
Jeg har ikke oplevet den efter jeg skiftede væk fra en stock rom og over på en CM baseret rom.
Løsningen for de fleste er som Chewy skriver at slette cachen for programmet eller i nogle tilfælde, kan det hjælpe, at skifte til 3g og så tilbage igen til WiFi og andre gange skal man bare være tålmodig og vente og så går downloaden igang til sidst...
Med hensyn til YouTube app'en så har der altid været enormt mange problemer med den - har altid selv gået udenom den faktisk, netop fordi den er så ustabil og søgning på nettet giver mange hits på dit problem, men ingen løsninger ;(
Kan du se youtube film i browseren?
Jeg tror desværre ikke det er noget man finder i standard firmwaren på nogen routere (men jeg kan selvfølgelig tage fejl på det punkt). Jeg vil gætte på at de fleste tredjeparts firmwares kan gøre det.Adagio (9) skrev:Syntes ikke lige jeg kunne finde en guide til hvordan det skulle gøres på min router :(
Personligt bruger jeg en PC med Linux som router og jeg har slået DHCP fra i min trådløse router for at kunne bruge det som access point i stedet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.