mboost-dp1

Asus EEE - "usb primary boot device"?

Gå til bund
Gravatar #1 - JakobW
14. apr. 2009 06:51
hep

Jeg fik til opgave at installere winXP på en Asus EEE fra en usb pind.
Jeg tænkte, at det lød meget spændende og udfordrende, så jeg mente, at det ku jeg godt, hvis jeg fandt en guide - Guide syntes jeg lød meget overkommelig.

Jeg fik så også fikset winxp ned på usb pinden, men da jeg nåede til:
"Now make sure your EEE pc is configured with USB as the primary boot device.
Insert your USB drive and boot up the EEE." døede jeg så lidt - for det første har jeg ingen idé om, den er sat til primary boot device, eller det skal sættes op manualt, men jeg prøvede at smide pinden i EEE'en - men den læste bare pinden som en normal usb pind

Any help would be appreciated?
Gravatar #2 - NioBe
14. apr. 2009 07:13
Det er noget du sætter den op til i BIOS. Boot priorityen sættes i en rækkefølge, så den booter på noget bestemt (måske) først, også videre. F.eks. 1. Harddisk 2. USB floopy 3. USB drive...

Den skal du bare ændre så din USB pen kommer i første række :), du vil finde ud af at det er faktisk lige til ;)

PS. Du får afvide hvilken knap du skal trykke på for at komme ind i BIOS, det ser du ved start op skærmen inden Windows starter op :D
Gravatar #3 - Bean
14. apr. 2009 07:18
Og så lidt supplerende info, for hvis du ikke ved hvor eller hvad det vil sige at sætte boot priority, ved du vel heller ikke hvordan den kommer frem.

Det kan du se under opstart, og den variere alt efter hvilken maskine du har. Men prøv at trykke på F2, F8 F11 eller Delete under opstart. En af dem bør virke. Hvis ikke kan du google dig frem til den rigtige knap.

Du skal selvfølgelig trykke på knapperne før windows loader. ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login