mboost-dp1

Backup løsning for studerende

Gå til bund
Gravatar #1 - Fleet
8. aug. 2008 18:07
Hej Newz,

Jeg skal have etableret en stabil og tidsbesparende backup løsning til mit skolearbejde og yderligere egen produktion. Hvis du SELV har erfaringer med lignede backup løsninger, især som studerende, er jeg meget åben for råd og forslag.

Jeg vil ikke på forhånd udelukke nogle muligheder, men jeg har studeret udvalget at NAS-løsninger, hvor ulempen naturligvis er at disken kan fejle (antaget at man kører men én disk, da jeg kun regner med at anvende en enkelt, men jeg er naturligvis villig til at investere mere, hvis der er gode argumenter for det).
Min situation er at jeg som studerende kun har en bærbar pc, som jeg bruger til alt mit arbejde, og at jeg gerne vil holde strøm- og ikke mindst tidsforbruget så langt nede som det nu er muligt.

Byd gerne ind, hvis I har erfaring at dele - også med konkrete forslag, hvis det er muligt.

Vh. Fleet
Gravatar #2 - Corholio
8. aug. 2008 18:52
Svaret er:

Amazon S3, og en klient til at tilgå det.

Priserne er:

Trafik (til S3): 0.1$ pr GB
Trafik (fra S3): fra 0.17$ til 0.1$ (afhængig af trafikmængde)

Lagerplads: 0.15$ pr GB pr. måned.

Så kommer der lidt til i gebyr på forespørgsler, osv. Husk at lægge moms til priserne.

Dette er en pris der bare ikke kan slås når man tager strømpriserne ind i beregningen.

Yderligere info:

http://www.amazon.com/gp/browse.html?node=16427261

Jeg benytter mig selv af Maluke's S3 backup, som klientprogram.
Gravatar #3 - Skak2000
8. aug. 2008 18:59
Hmm... Hvilke slags filer er det? og hvilken størrelse?

Hvis du har Hotmail. Har Microsoft faktisk lavet en slags Backup løsning som hedder SkyDrive.

Man har 5 GB plads, Hver fil på dog max fylde 50 mb.

http://skydrive.live.com/home.aspx

Det er faktisk en god løsning, bruger det selv til mit skole arbejde.

PS. Det er GRATIS
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login