mboost-dp1

Batteri levetid

Gå til bund
Gravatar #1 - Quist
25. okt. 2008 15:52
Har en HP Pavilion DV9821 som er et halvt år gammel.
Da det er min første bærbar, ville jeg lige høre om der er et problem.

Når den er fuldt opladet og jeg så slukker den om aftenen og tager strøm stikket ud, så er den helt adladet næste morgen. Helt død.

Ved godt den bruger meget strøm når den er i brug og jeg ikke har strøm tilsluttet.
Men ret irriterende at stikket altid skal i fra start hver dag.
De små blå lamper som HP har i deres dvd kontrolpanel, slukker heller ikke når jeg lukker den ned.

Er det normalt på en bærbar?

Håber på hjælp. Tak
Gravatar #2 - engfeh
25. okt. 2008 16:32
Det lyder mærkeligt. Er du sikker på at den slukker og ikke bare går i standby? Selvom den delv ikke i standby burde gå død på en nat.
Gravatar #3 - 3214N
25. okt. 2008 17:18
Når den at slukke inden du lukker låget?

Prøv at se i BIOS om du kan lave en battery regenerate.

Eller om der måske er nogen nyere drivere / firmware til din maskine.
Gravatar #4 - Quist
25. okt. 2008 18:35
Faktisk lige prøvet igen at slukke uden at lukke låget. Den lukker helt ned og kan startes op derefter.

Ang. BIOS, så har jeg ikke den store erfaring med at gå der ind.
Den har gjort lige fra jeg fik den. Og fik den helt opdateret da jeg startede den op den gang.

Men kan høre at den ikke skal opføre sig sådan. Så må nok hellere få den indleveret.

Batteriet står på 100% nu. Så vil prøve at slukke den og se hvad den står på om nogle timer uden strøm.
Gravatar #5 - Quist
25. okt. 2008 23:06
efter 4 timer hvor den var slukket og fuldt opladet, står den nu på 64 % tilbage...!!

Hmmm der er noget galt.
Gravatar #6 - rpey60
26. okt. 2008 04:28
Har du prøvet, at tage batteriet ud af maskinen natten over?
Så kan du se om batteriet aflader af sig selv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login