mboost-dp1
Blå skærm, help!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Haii,
jeg har de sidste uger randomly fået blå skærm. 'IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL'. Selve "error koden" har jeg selvf mistet men har læst at det skyldes enten bad driver, defective hardware eller torrent.
Jeg har gloet i mit log event og fandt følgende på igår da jeg fik bsod:
Source: Tcpip (Event ID: 4226)
tcp/ip has reached the security limit imposed on the number on concurrent TCP connect attempts
Dog kom der en anden 'Warning' 4 min senere end den og ingen andre er kommet siden det log, så regner med det måske er den.
Source AvgTdiX
The description for Event ID (54) in Srouce (AvgTdiX) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following informatio is part of the event.
..right. Skal lige siges jeg har lavet ram test og ifølge testen (en ældre memtest) var mine ram helt ok. Jeg har kun fået bsod når jeg har kørt utorrent, kan det have noget at gøre med den første error jeg skrev?
På forhånd tak for nogen som helst hjælp. Skriv hvis I skal bruge noget info.
Edit
Fandt fejlkoden @ 0x0000000A (0x000000E8, 0x00000002, 0x00000001, 0x806E4A16)
jeg har de sidste uger randomly fået blå skærm. 'IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL'. Selve "error koden" har jeg selvf mistet men har læst at det skyldes enten bad driver, defective hardware eller torrent.
Jeg har gloet i mit log event og fandt følgende på igår da jeg fik bsod:
Source: Tcpip (Event ID: 4226)
tcp/ip has reached the security limit imposed on the number on concurrent TCP connect attempts
Dog kom der en anden 'Warning' 4 min senere end den og ingen andre er kommet siden det log, så regner med det måske er den.
Source AvgTdiX
The description for Event ID (54) in Srouce (AvgTdiX) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following informatio is part of the event.
..right. Skal lige siges jeg har lavet ram test og ifølge testen (en ældre memtest) var mine ram helt ok. Jeg har kun fået bsod når jeg har kørt utorrent, kan det have noget at gøre med den første error jeg skrev?
På forhånd tak for nogen som helst hjælp. Skriv hvis I skal bruge noget info.
Edit
Fandt fejlkoden @ 0x0000000A (0x000000E8, 0x00000002, 0x00000001, 0x806E4A16)
Mine ram er godt nok mit nyeste hardware, men de er bestilt d. 12 December 2008, kan de bare lige pludselig fooke up? Som sagt har jeg os kørt en ældre memtest (ikke den hvor man brænder ned på disk) som sagde at mine ram var 100% i orden. Jeg må bare lade vær med at køre utorrent og se om det ændrer sig..
Anywho, en anden bsod valgte lige at vise sig:
nv4_disp
The device drive got stuck in an infinite loop. This usually indicates problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Og en lang kode (som google ikke fandt resultater på). Læste det kan være på grund af sli men har ikke sli, så går ud fra jeg enten har defekt GPU eller dens driver er buggy?
Anywho, en anden bsod valgte lige at vise sig:
nv4_disp
The device drive got stuck in an infinite loop. This usually indicates problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Og en lang kode (som google ikke fandt resultater på). Læste det kan være på grund af sli men har ikke sli, så går ud fra jeg enten har defekt GPU eller dens driver er buggy?
lolage (6) skrev:nv4_disp
Den der BSOD er pisse irriterende. mine forældres pc havde mange problemer med den. Kan ikke helt huske hvordan jeg fik det fixet.. Men få fat på "driver cleaner" eller "driver sweaper" og få den buggy driver fuldstændig fjernet i safe mode.
lolage (8) skrev:Hvis jeg fjerner den har jeg jo slet ikke nogen. Hvordan skal jeg så få fat i en ny? Den eneste nvidia itself har liggende er jo den der buggy driver.
Kan være der ikke er noget galt med driveren. Der er bare gået noget galt sidst da du installerede den. Men ja. der kan være mange årsager til "nv4_disp infinite loop" der er vildt meget information hvis man googler den sætning.
Men igen, en af tingene du kan prøve er.
1. download den nyeste driver fra www.nvidia.com og download også driver sweaper
2. un-install din nvidia driver i tilføj og fjern programmer. mens du er derinde også kig efter om windows har installeret noget driver/path til dit grafikkort og fjern den også.
3. genstart, og boot op i safe mode (F8 spam ved start)
4. installer driver sweaper og få den til at fjerne alt nvidia - driver.
5. genstart og installer den nyeste nvidia driver igen.
også sørg for alle dine andre drivers er up to date. som fks. chipset driveren.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.