mboost-dp1

Boot problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - x210586
22. sep. 2008 18:23
Godaften.

Jeg har et spoergsmaal som jeg haaber der er en der lige kan svaret paa. (Og nej, det er ikke hvordan man faar dansk keyboard :P)

Jeg installerede for nylig windows paa min comp, som saa bagefter ikke virkede optimalt. Derfor valgte jeg at proeve igen paa en anden harddisk, og jeg jeg naar hele vejen gennem MS-dos delen af installationen, hvorefter jeg fortryder installation (dvs. jeg oensker ikke at den skal forsaette, mh?) grundet at kom i tanker om hvorfor den foerste installation ikke virkede optimalt (Defekt IDE kabel)

Nu sker der jo saa det, at naar jeg taender min computer viser den menuen med valg af operativ systemer i 1 sekund hvorefter den forsaetter med installationen af windows medmindre man febrilsk trykker paa pil ned saa jeg selv kan faa lov at vaelge.

Det er ikke boot.ini der er problemet her, da jeg har proevet at slette og rebuilde den, jeg tror maaske der skal rodes med MBR? Men jeg er ikke sikker paa det felt, og det plejer at skabe flere problemer end loesninger for mig :D

PS. Ingen flame hvis det har vaeret oppe foer, jeg har givet google og forumet her et spin :)

Help would be appriciated.
Gravatar #2 - trylleklovn
22. sep. 2008 18:26
Højreklik på denne computer, egenskaber, avancerede egenskaber, start og genoprettelse, "vis liste over operativsystemer" og fjern markeringen her.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login