mboost-dp1

computer tænder ikke...

Gå til bund
Gravatar #1 - Zmiley
2. sep. 2009 20:31
Efter at have lusket diverse support sider igennem og ikke rigtig kunne finde mit problem helt præcist prøver jeg her..

Jeg sad og skulle brænde en cd med Nero.. Det har altid virket men denne gang ville den ikke se mit brænderdrev . Dan så det som et image drev. Så tænkte jeg at jeg havde inst. andre dvd converter programmer osv så de kunne måske konflikte. Så ud med dem og så slukke og tænde.. Da jeg tænder tænder den kun blæser med sort skærm.. hmm .. slukker den igen og prøver nu igen nu er der ingen reaktion overhovedet. Intet blæser intet reagere.

skilder lortet ad der er lys i dioden på bundkortet og hvis jeg prøver det lusetrick på PSU'en så blæser den.. Men der er stadig ingen reaktion..
Har prøvet dette før hvor jeg brugte nogle dage på at prøve forskellige ting og sidst hjalp det da jeg pillede alt fra hinanden og rensede alt for støv og andet godt. men det kan sku da ikke være rigtig at det kan hjælpe at skille alt fra hinanden?? Der må da være andet galt.. Gider bare ikke til at skille alt fra hinanden igen.. Det tager sku sin tid..

Har også prøvet at tage alt fra undtagen ram men den er lige død.. Det undrer mig bare når den viser der er strøm til bundkortet og PSU'en virker. Men at der er strøm til bundkort fortæller sfølig ikke at det virker. Bare lidt mærkeligt at det opstår såen fra et øjeblik til at andet.
Kan det med drevet have været en måde at se på at den var ved at stå af?

Hader hardware problemer!

Alt hjælp er værdsat =)
Gravatar #2 - Zmiley
2. sep. 2009 20:40
HOV NOTE!!! : Det hjalp ikke sidst at rense alt men bare at pille alt fra hinanden og sætte det sammen igen.. første gang jeg pillede det fra hinanden og rensede hjalp det ikke men anden gang hvor jeg bare pillede det fra hinanden og satte det sammen igen virkede den igen.. og det er ca. 6mdr siden. så den har kørt fint indtil nu.. Computeren er vel 4-5 år gammel. AMD athlon 3700+ med 550w psu . X1950pro grafik 2GB ram .

EJ ok.. degt fanme for mærkeligt.. Ville lige tjekke mærket på bundkortet og da jeg så for sjov skyld vil tjekke om den virker så tænder lortet fanme.. Men nu er skærmen sort og den bippede ca. 3 gange v opstart.. ved ikke hva bios fejl det er. Men jeg kan ikke få liv i skærmen.. Den starter op i windows og grafikkortet blæser og ser ud til at virke . har prøvet begge stik på grafikkortet men intet hjælper.. prøver lige at genstarte den igen..
Gravatar #3 - Zmiley
2. sep. 2009 20:43
Yes og nu vil den ikke mere igen.. Den er fanme mærkelig..
Gravatar #4 - XorpiZ
2. sep. 2009 20:45
Du kan læse lidt om beep-codes her:

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Gravatar #5 - 3214N
2. sep. 2009 20:58
Måske reset BIOS?
Gravatar #6 - Zmiley
2. sep. 2009 21:07
det vil jeg prøve .. har lige siddet og søgt efter den jumper .. så here goes
Gravatar #7 - Zmiley
3. sep. 2009 09:14
Bios resettet.. Ingen forskel.. Har lige prøvet at hive alt fra og til igen.. ingen reaktion.. Har prøvet med 1 ramklods=ligeglad. Tror desværre det er bundkortet/CPU... :( men der er strøm på bundkortet.
Gravatar #8 - Zmiley
3. sep. 2009 10:28
hmm lader til at den tænder når den har lyst.. men bipper forskelligt alt afhængigt om jeg har taget alle ram ud eller der bare sidder en klods i uanset hvilken klods. bipper 2 meget hurtige og ellers mellem 3 og 4 gange hurtigt.
Gravatar #9 - NioBe
3. sep. 2009 10:34
Har du prøvet at hive CMOS batt ud, også sætte det i igan?
Gravatar #10 - Zmiley
3. sep. 2009 11:07
ja det skal jeg jo når jeg resetter bios..
Gravatar #11 - NioBe
3. sep. 2009 11:35
Nu tænkte jeg mig jo ikke helt om kan jeg se, jeg tænkte på at du havde været INDE i bios og resette...DoH! My bad... xP
Gravatar #12 - Zmiley
3. sep. 2009 11:49
Jeg kommer slet ikke så langt.. når den starter bipper den mellem 5-6 bip og så kan jeg ellers bare slukke for den igen.. der kommer intet på skærmen
Gravatar #13 - XorpiZ
3. sep. 2009 13:00
Tjek for en sikkerheds skyld, at grafikkortet sidder ordentlig fast.
Gravatar #14 - Zmiley
3. sep. 2009 13:47
er tjekket.. Har nu prøvet at skille hele lortet fra hinanden, renset og sat det sammen igen .. Stadig død.. :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login