mboost-dp1
Defekt harddisk?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er netop kommet hjem fra min far hvor jeg var kørt ud for at sætte trådløst netværk op. Men hans stationære maskine virkede ikke helt efter hensigten. Jeg bootede den et par gange og efter lidt tid frøs den. Så kunne den slet ikke boote, og en enkelt gang kom den med en fejl om at "Diskfejl: Kunne ikke læse" eller noget der minder derom :)
Jeg mistænker lidt harddisken, men hvordan kan jeg tjekke om det er den? Jeg tænker lidt på et test program evt, men der ligger data på harddisken som helst ikke må gå tabt, og han har selvfølgelig ingen back-up :)
Jeg mistænker lidt harddisken, men hvordan kan jeg tjekke om det er den? Jeg tænker lidt på et test program evt, men der ligger data på harddisken som helst ikke må gå tabt, og han har selvfølgelig ingen back-up :)
Hvis du er lidt fingerfærdig, så kan du evt. prøve at pille harddisken ud af hans bærbar og tilslutte den en stationær, hvis du har en i nærheden.
Derfra booter op som normalt og kører en Windows ScanDisk. I samme åndedrag kan du naturligvis også prøve at overføre alle de vigtige filer. Det er tit, at styresystemer ikke kan køre fra en "defekt" disk, mens man sagtens kan sætte den som slave og blot læse filerne.
Derfra booter op som normalt og kører en Windows ScanDisk. I samme åndedrag kan du naturligvis også prøve at overføre alle de vigtige filer. Det er tit, at styresystemer ikke kan køre fra en "defekt" disk, mens man sagtens kan sætte den som slave og blot læse filerne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.