mboost-dp1

Dell 3G Wireless MiniCard - kan ikke connecte

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
11. okt. 2009 16:35
Er der nogen der har en Dell computer med et Dell Wireless MiniCard 3G modem indbygget og har bragt det til at virke?

Jeg har prøvet at installere Dell wireless broadband card utility men ikke kunnet finde noget "device" eller "card".

Jeg har et simkort fra CBB som virker fint i det medfølgende USB modem når jeg connecter igennem Mobile Partner programmet der ligger på USD-sticken eller manuelt starter den connection op der installeres når man installere Mobile Partner. Simkortet virker altså fint.

Drivere burde også være installeret. Kan se modemet i Device Manager under Smart card readers som Dell Wireless 5530 HSPA Mobile Broadband Minicard PC SC Port.

Jeg kører på Windows 7 64bit.
Gravatar #2 - 3214N
11. okt. 2009 17:11
Jeg har det installeret hos et par brugere, og det kører fint, men det er så under XP Pro. Har ikke prøvet med Win 7.
Gravatar #3 - Kisbye
11. okt. 2009 17:33
Havde selv problemer da jeg installerede 7 på min E6500. Jeg havde held med at få det til at virke med Erricsons connection manager

http://support.euro.dell.com/support/downloads/dow...

Det kan være at der er instillinger som skal sættes før du kan connecte. jeg kører ikke selv CBB, så det kan jeg ikke hjælpe dig med. Du kan se om den registrer simkortet og modemet ved at vælge Help>Diagnostics
Gravatar #4 - milandt
11. okt. 2009 19:10
Kisbye (3) skrev:
Du kan se om den registrer simkortet og modemet ved at vælge Help>Diagnostics
I Dell Mobile Broadband Card Utility kan jeg vælge Tools > Self-Diagnostics. I bunden står der No Device Detected. Det er også det der står i selve "main billede" af programmet.
Gravatar #5 - milandt
11. okt. 2009 19:22
Ahh, du mener Help > Diagnostics i Erricsons connection manager. Det ser faktisk ud til at der er hul igennem med Erricsons connection manager. Simkortet kan findes og jeg kan få lov til at trykke på Connec knappen efter at have oprettet en Connection Profile.

Når jeg connecter siger den godt nok Connection Failed, men prøver lige at rode videre med det. Ser i al fald mere lovende ud end Dells eget util.
Gravatar #6 - milandt
11. okt. 2009 19:25
Fandt de settings jeg skulle bruge for CBB her, og nu virker det :)

Tusind tak for hjælpen!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login