mboost-dp1
DNS opsætning
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej.
Jeg har et lille problem med mit nye domæne + webhotel. Domænet har været peget mod mit tidligere webhotel, og jeg har så på dk-hostmaster peget det mod gratisdns - og derfra videre til mit nye webhotel.
Dette virker også fint hvis jeg prøver at tilgå det fra min smartphone, men fra min computer ser jeg stadig det gamle webhotel. Det er lige meget hvilken browser jeg gør det fra, og jeg har prøvet at slette cache osv.
Nogen ideer?
Mvh
Mathias
Jeg har et lille problem med mit nye domæne + webhotel. Domænet har været peget mod mit tidligere webhotel, og jeg har så på dk-hostmaster peget det mod gratisdns - og derfra videre til mit nye webhotel.
Dette virker også fint hvis jeg prøver at tilgå det fra min smartphone, men fra min computer ser jeg stadig det gamle webhotel. Det er lige meget hvilken browser jeg gør det fra, og jeg har prøvet at slette cache osv.
Nogen ideer?
Mvh
Mathias
Nu er jeg ikke den største ekspert på området, ihvertfald her på sitet.
Men kan det ikke være fordi at DNS registrene lige skal opdatere en gang. Og at du benytter en anden DNS server på din mobil kontra din hjemmecomputer...
Hvis du deler adressen kan jeg prøve at tilgå den fra et par forskellige DNS servere...
Men kan det ikke være fordi at DNS registrene lige skal opdatere en gang. Og at du benytter en anden DNS server på din mobil kontra din hjemmecomputer...
Hvis du deler adressen kan jeg prøve at tilgå den fra et par forskellige DNS servere...
Det samme her:
http://peecee.dk/uploads/042012/pro.png
Jeg gætter på at adressen peger på det rigtige webhotel, men at der mangler yderligere opsætning...
Men det er kun et gæt..
http://peecee.dk/uploads/042012/pro.png
Jeg gætter på at adressen peger på det rigtige webhotel, men at der mangler yderligere opsætning...
Men det er kun et gæt..
Der er TTL på DNS records og hvis den TTL har været sat højt så skal du vente på at det udløber.. Lav en nslookup og indtast adressen også ser hvad den bliver resolvet til..
Jeg har personligt haft problemer med Sydenergis DNS server og dens opslag. Med Sydenergi er der nogle gange hvor sider der er flyttet for måneder siden stadig får den forkerte side, nogle gange er det lidt random, andre gange permanent.
Det ville jeg også spørge om, men ikke blot af nysgerrighed. Hvis andre personer bruger samme DNS server, så vil de også have problemer med dette site (og sandsynligvis andre sites), så det er relevant at finde ud af.Magten (12) skrev:Af ren nysgerrighed, hvilken DNS brugte du før?
Det er den slags internetudbydere, som fik nogen ved Google til at tænke "det kan vi gøre bedre". Og det resulterede i at Google i dag kører offentlige DNS resolvere.Vossen (13) skrev:Sydenergi er der nogle gange hvor sider der er flyttet for måneder siden stadig får den forkerte side, nogle gange er det lidt random, andre gange permanent.
Jeg ser det samme. Måske er det sådan siden skal se ud. Dog har jeg en mistanke om at der er lavet noget galt med encoding. Men DNS serveren svarer med en A record og der kører en webserver på den pågældende IP adresse.Daniel-Dane (15) skrev:Jeg ved ikke, hvad I ser, men jeg ser stadigvæk følgende:
http://peecee.dk/uploads/042012/uhm.png
Hvis vi havde fået at vide hvad der burde komme op, så kunne vi have sammenlignet.
Men så længe vi hverken kender navnet på den nye eller gamle DNS server og heller ikke hverken den nye eller gamle IP adresse, så kan vi ikke gøre ret meget andet end at se om der er en webserver der svarer på den pågældende adresse.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.