mboost-dp1

ebay newbie, pris spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #1 - Mirk
15. maj 2009 10:06
Jeg har aldrig handlet der før så...

Er det ikke bare at.. Se prisen... se om de fragter til dk/eu.. lægge de to beløb sammen. oversæt det til dansk valuta. og det er det, eller er der nogle gemte extra beløb jeg skal være opmærksom på?.
Gravatar #2 - Azuria
15. maj 2009 10:44
Jo, det er sådan ca det. :)
valutakurser.dk er også en ganske god ven i den sammenhæng.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
15. maj 2009 10:47
Husk at skrive en besked til sælger, INDEN du byder og spørg om han vil sende til DK.. Der er en del, desværre, som ikke gider.. Det hjælper dog altid at skrive en sjov og humoristisk tone :)

Men som svar på dit spørgsmål, så ja, der er ingen gebyre for køberen, kun sælger :)

Og noget jeg lige kom i tanke om, så husk at du ikke er fritaget for at betale told, moms, skat og gebyr selvom du handler privat via ebay, hvis du handler på den amerikanske store.. Så handel helst på en europæisk. (Og 95 pct. af alle tyskerne har intet imod at sende til DK! Win-win!)

Edit: Og lige en sidste advarsel, som er meget alvorlig! Du bliver fandens afhængig af at handle på eBay! :D
Gravatar #4 - Mirk
15. maj 2009 22:14
Azuria (2) skrev:
Jo, det er sådan ca det. :)
valutakurser.dk er også en ganske god ven i den sammenhæng.

Valutakurser.dk bliver allerede flittigt brugt ; ).

MiniatureZeus (3) skrev:
Husk at skrive en besked til sælger, INDEN du byder og spørg om han vil sende til DK.. Der er en del, desværre, som ikke gider.. Det hjælper dog altid at skrive en sjov og humoristisk tone :)

Men som svar på dit spørgsmål, så ja, der er ingen gebyre for køberen, kun sælger :)

Og noget jeg lige kom i tanke om, så husk at du ikke er fritaget for at betale told, moms, skat og gebyr selvom du handler privat via ebay, hvis du handler på den amerikanske store.. Så handel helst på en europæisk. (Og 95 pct. af alle tyskerne har intet imod at sende til DK! Win-win!)

Edit: Og lige en sidste advarsel, som er meget alvorlig! Du bliver fandens afhængig af at handle på eBay! :D

Hehe okay tak.

Hvaa.. Det med en europæisk store og sådan. Det er vel næsten lige meget om det er ebay.co.uk, ebay.au, eller ebay.whatever. Men mere at man skal se hvor sælgers butik ligger ikke?, eller.. fks der er en vare jeg godt kunne tænke mig, som kommer fra en shop i hong kong, men det er kun på en af de ikke-europæiske ebay sider den bruger/sælger har annonce på den helt rigtige model. efter hvad jeg umilddelbart kan se.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login