mboost-dp1

File-recovery

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
6. feb. 2009 03:20
Mojne

Min kammerat har dummet sig lidt.. hans bærbar ville ikke boote i Windows, og istedet for at spørge mig til råds smed han sin recovery-cd i og formaterede osv., med det resultat at hans billeder/dokumenter mv. (der var gemt på c-drevet istedet for d-drevet..) er forsvundet.

Jeg har lovet ham at kigge forbi i weekenden og se, om jeg kan redde noget af det. Men hvilket program skal jeg bruge til det? Det er efterhånden læææænge siden jeg har lavet noget i den her stil.

Giv gas med forslag!
Gravatar #2 - XorpiZ
6. feb. 2009 03:29
Det skal måske lige nævnes, at det drejer sig om Vista, NTFS og at jeg naturligvis har bedt ham om ikke at installere noget på c-drevet.. :)
Gravatar #3 - coday
6. feb. 2009 06:26
get data back for ntfs?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
6. feb. 2009 06:53
coday (3) skrev:
get data back for ntfs?

...som ligger på Hiren Ultimate Boot CD, hvor der også er andre gode værktøjer til at fixe en computer...
Gravatar #5 - Pernicious
6. feb. 2009 09:11
Hvis du har adgang til det, så kan jeg anbefale Ontrack Easy Recovery Pro.

Kendte en der gjorde samme stunt, kørte derefter en RawRecovery på disken og fik genskabt de fleste data. Bare vær opmærksom på, at ved den metode så får man det ikke pænt genskabt i de mapper de var i, det må man sidde og sortere i bagefter.

Man kan selvf. prøve FormatRecovery eller DeletedRecovery metoderne først, men det hjalp ikke noget på den computer jeg arbejdede med.

Og husk, selvf. ikke installere det på disken der skal reddes noget fra - tilslut den som ekstra disk på en anden computer og gennemfør recovery fra den.
Gravatar #6 - XorpiZ
6. feb. 2009 12:46
Jeg takker for budene. Jeg prøver Hirens Ultimate Boot CD :)

Ontrack Easy Recovery Pro er vist en anelse for pebret.. så vidt jeg kan se, så starter priserne på 199$, og det har han ikke helt lyst til tror jeg hehe.
Gravatar #7 - freesoft
8. feb. 2009 16:15
En lille anbefaling af et firma jeg har haft god erfaring med RecoverIT. Hvis du ikke finder et program der kan klare det for dig :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login