mboost-dp1

Filendelse (.st)

Gå til bund
Gravatar #1 - iMan
6. jul. 2008 18:16
Jeg har iMax Blue Planet i 1080p på min com.. Problemet er at jeg ikke kan se den. Jeg bruger VLC. Nogen der kender en player? Jeg sidder på en iMac.
Gravatar #2 - 3214N
6. jul. 2008 18:23
Kommer VLC med en fejl?

Du kan evt, prøve MPlayer
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/...
Gravatar #3 - iMan
6. jul. 2008 18:25
Den kommer ikke med fejl, bare sort skærm. Jeg prøver MPlayer ellers vender jeg lige tilbage;)
Gravatar #4 - zin
6. jul. 2008 18:28
iMan: Hmm - den filendelse virker meget ... Irregulær. Normalt er sådanne film i *.mp4, *.mkv, *.avi eller lignende.
Gravatar #5 - iMan
6. jul. 2008 18:35
MPlayer virker! Takker 3214N;)

ZiN: Ja jeg har heller ikke stødt på den før..

Har derudover et par BD film som er komprimeret til iso, hvordan afspiller jeg dem? Kan jeg mounte dem på en måde? Har Toast 9 med HD-BD plugin men kan det hjælpe mig på nogen måde?
Gravatar #6 - 3214N
6. jul. 2008 18:40
VLC kan afspille ISO, måske MPlayer også kan?

Ellers burde du kunne mounte den med Toast.
Gravatar #7 - chris
6. jul. 2008 18:48
jeg kan ikke finde et program der skulle kunne åbne en videofil med den extention...

og jeg har tjekket både
wikipedia og filext.com

du kan jo evt prøve at rename din filendelse til AVI (en meget brugt comtainer) eller en af de andre kendte endelser
Gravatar #8 - iMan
6. jul. 2008 18:50
3214N: Jeg kan mounte i toast men det som isoén indeholder har jeg heller aldrig set før:/

Nogen der evt ved hvad for en mappe som indeholder selve filmen på Blu-Ray?

blaaoejet: Ja men MPlayer tager den uden problemer. Det burde VLC også, da man stort set kan lave næsten alle slags filendelser og VLC afspiller dem;)
Gravatar #9 - 3214N
6. jul. 2008 19:05
Du kan også mounte den i en terminal:
hdiutil mount filename.ISO

Den seneste QuickTime Player kan afspille Blu-Ray.
Gravatar #10 - iMan
6. jul. 2008 19:24
Jeg mountede i toast og åbnede Finder>BD-FILM>BDMV>STREAM>00001.m2ts

m2ts kan både læses i VLC og MPlayer. Vi kan jo bare håbe på at VLC med tiden vil understøtte HD-film i iso:)

Tak for alle svar:)
Gravatar #11 - zin
6. jul. 2008 21:36
iMan: VLC bruger ikke codecs, men nogle avancerede algoritmer der decoder codecs - nogle algoritmer er dannet for at tilpasse visse codecs, så det er ganske muligt at det codec der er brugt til at komprimere BD film endnu ikke er understøttet af VLC (læs: Der er ingen algoritme til dem endnu).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login