mboost-dp1
forbindelse mellem modem og router
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
hejsa allesammen
jeg har et kæmpe problem jeg har en zyxel modem og den skal jeg ha koblet sammen med en d-link router, men mit problem er så at jeg ikke kan få kontakt mellem modem og router.
der er en indgang i modem'et og det er der telefon stikket går ind når det man sætter kable i modem og køre den direkte ind i den bærbar virker det som det skal men når jeg så tager stikket ud igen og sætter det i routeren får den ikke signal fra modemet og det kan jeg som ikke forstå.
hvad kan man gøre for at få det til at virke eller hvad kan der være årsagen til at det ikke virker for routeren virker fint den finder det trådløse og det hele men jeg kan bare ikke få kontakt til routeren
mvh Hansen
jeg har et kæmpe problem jeg har en zyxel modem og den skal jeg ha koblet sammen med en d-link router, men mit problem er så at jeg ikke kan få kontakt mellem modem og router.
der er en indgang i modem'et og det er der telefon stikket går ind når det man sætter kable i modem og køre den direkte ind i den bærbar virker det som det skal men når jeg så tager stikket ud igen og sætter det i routeren får den ikke signal fra modemet og det kan jeg som ikke forstå.
hvad kan man gøre for at få det til at virke eller hvad kan der være årsagen til at det ikke virker for routeren virker fint den finder det trådløse og det hele men jeg kan bare ikke få kontakt til routeren
mvh Hansen
Når du er på nettet med stikket direkte i din computer, så prøv følgende:
Start en kommando prompt Kør og CMD
Skriv "ipconfig /release" og tryk retur.
Sæt derefter dit modem direkte til din router.
Det er højst sandsynligt fordi din udbyder har låst din IP fast på din computeres MAC addresse, så medmindre du selv afmelder den (ipconfig /release), skal du vente til at den selv udløber, før du får forbindelse og det plejer at tage op til et døgns tid.
Start en kommando prompt Kør og CMD
Skriv "ipconfig /release" og tryk retur.
Sæt derefter dit modem direkte til din router.
Det er højst sandsynligt fordi din udbyder har låst din IP fast på din computeres MAC addresse, så medmindre du selv afmelder den (ipconfig /release), skal du vente til at den selv udløber, før du får forbindelse og det plejer at tage op til et døgns tid.
Med kabelmodem er man ofte også nødt til at tage strømmen fra modemet et kort øjeblik. Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende i det her tilfælde.Jakob Jakobsen (4) skrev:Det er højst sandsynligt fordi din udbyder har låst din IP fast på din computeres MAC addresse, så medmindre du selv afmelder den (ipconfig /release), skal du vente til at den selv udløber, før du får forbindelse og det plejer at tage op til et døgns tid.
Er modemet blot et modem, eller foretager det sig noget mere end det? Hvilken protokol snakkes der på hver side af modemet?
Med ADSL er det vist nok ret almindeligt at over telefonlinien snakkes der PPP over ATM og på ethernet siden snakkes der PPP over ethernet. Hvis routeren forventer at den bare skal snakke IP over ethernet uden noget PPP lag imellem vil det i så fald ikke virke. Hvis det er årsagen, så skal du ind i routerens opsætning og konfigurere PPP.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.