mboost-dp1

Forbudt at hoste på privat linje?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mirk
10. jun. 2009 12:09
Jeg læste engang på et amerikansk forum, at nogle af deres udbydere ville komme efter dem hvis de hostede en hjemmeside hjemme ved dem selv.. spærre for det, eller hva nu..

Er det noget man kan få problemer med her i danmark, med de danske udbydere, hvis man hoster den på en privat linje... Bare en lille hjemmeside, kun til sig selv(men hvem ved, hvor mange besøg man ville få, hvis man lavede den intressant nok)
Gravatar #2 - BluepaiN
10. jun. 2009 12:22
Hvorfor skulle det dog være dét? Udbyderne er fuldstændigt ligeglad med hvad du bruger din linje til, bare du overholder lovgivningen.
Dog kan du godt forvente, at din ISP kommer efter dig, hvis du pludselig ligger og fyrer 500 gb trafik af på din linje, hver måned.
Gravatar #3 - Mirk
10. jun. 2009 12:27
2#
Hehe ah okay. hvis jeg kom op på den slags trafik ville jeg nok flytte det væk hjemmefra.

Det var netop det jeg tænkte. Eller bare sådan generalt. om det var ok, eller de ville komme efter en ved næsten ingen trafik.
Gravatar #4 - Nextnx
10. jun. 2009 13:55
@2 BluepaiN
Jeg tvivler du har læst Terms of Service på en af de gængse ISP'er.

@1
1. Normalt må man ikke hoste/lave noget der ligger det erhvervsmæssigte øjemed på en privat linje.
Her i kan det både være web/stream/data hosting til kommerciel brug, deling af din internet linje med nabo'en og endda faste vpn forbindelser.
2. Normalt holder de ikke øje med dit forbrug, kun hvis der er en trafik mæssig begrænsing eller en fair-use på din aftale.
(Udover den lovmæssige)

Men læs Terms of Service hos din ISP/udbyder, ellers ved du ikke hvor du kunne komme i klemme.
Gravatar #5 - Azuria
10. jun. 2009 14:04
Jeg har erfaring med TDC og SydEnergi.
Begge med velbesøgte sider.
Ved TDC formåede jeg endda at have 1000 besøgende i timen.
Dette holdt dog heller i mange timer på en 512 upload...

Men har aldrig hørt noget fra dem.

Du skal dog være opmærksom på, hvis du vil køre mail, at mange udbydere har spærret for port 25(smtp).

Yderligere kan det være en god ide, at høre vedr. fast ip.
De færreste har det som udgangspunkt, og det er altså rigtig rart at have når man kører serverværk.
Gravatar #6 - terracide
10. jun. 2009 14:22
Mirk (3) skrev:
Det var netop det jeg tænkte. Eller bare sådan generalt. om det var ok, eller de ville komme efter en ved næsten ingen trafik.

Læs dine brugervilkår...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login