mboost-dp1
forskellen på Visa Electron- Check-in og Visa Electron- Basis
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
hej så har min lille bror fyldt 17 år og han vil have sit eget kort så jeg vil spørg hvad forskellen er på
Visa Electron- Check-in 0,00 kr.
Visa Electron- Basis 150,00 kr.
evt er der andre kort han kan få ? skal bruges til handel på nettet .
Visa Electron- Check-in 0,00 kr.
Visa Electron- Basis 150,00 kr.
evt er der andre kort han kan få ? skal bruges til handel på nettet .
Så vidt jeg forstår, så har din lillebror en Nordea, og det er to forskellige tilbud, som du nævner.
Check-in er en løsning til studerende og unge mellem 16-28 år, hvor du får en masse kontante fordele såsom frit Visa/Dankort, fri netbank, gratis kassekredit osv.
Basis er en løsning til alle andre, der ikke har samlet alle deres forsikringer og/eller bankservices i Nordea. Så længe han er under 28 år, så vil jeg altid anbefale Check-in-løsningen.
Du spørger også til andre kort, hvor Maestro-kortet (Mastercards svar på Visa Electron) nok er den bedste kandidat. Det er faktisk muligt at få et Dankort, hvis jeres forældre er villige til at skrive under på, at de vil dække alle underskud, overtræk osv.
Check-in er en løsning til studerende og unge mellem 16-28 år, hvor du får en masse kontante fordele såsom frit Visa/Dankort, fri netbank, gratis kassekredit osv.
Basis er en løsning til alle andre, der ikke har samlet alle deres forsikringer og/eller bankservices i Nordea. Så længe han er under 28 år, så vil jeg altid anbefale Check-in-løsningen.
Du spørger også til andre kort, hvor Maestro-kortet (Mastercards svar på Visa Electron) nok er den bedste kandidat. Det er faktisk muligt at få et Dankort, hvis jeres forældre er villige til at skrive under på, at de vil dække alle underskud, overtræk osv.
jeg var faktisk lidt dum . min bror har danske bank og kan se at man kan få Maestro kort er det et godt kort ? og kan det bruges mange steder ?
Maestro kan bruges i alle butikker, der skilter med det. Før i tiden var tommelfingerreglen, om de havde direkte opkobling til PBS, men det holdt åbenbart ikke.
For at sige det lige ud: Maestro og Visa Electron virker i de fleste butikker, der også modtager Dankort, men det er langt fra alle. Forvent, at det virker i alle større butikker (såsom Kvickly, Fona, Elgiganten, DSB-kiosker osv.), men forvent ikke, at det virker i mindre butikker, taxaer osv. Det er et godt supplement til kontanter, men jeg oplevede selv at blive skuffet, fordi Netto ikke tog imod det.
Det er bedre end ingenting, men det er ikke afløseren til Dankortet.
For at sige det lige ud: Maestro og Visa Electron virker i de fleste butikker, der også modtager Dankort, men det er langt fra alle. Forvent, at det virker i alle større butikker (såsom Kvickly, Fona, Elgiganten, DSB-kiosker osv.), men forvent ikke, at det virker i mindre butikker, taxaer osv. Det er et godt supplement til kontanter, men jeg oplevede selv at blive skuffet, fordi Netto ikke tog imod det.
Det er bedre end ingenting, men det er ikke afløseren til Dankortet.
Maestro forholder sig til Mastercard, som Visa Electron forholder sig til Visa. (Sådanne formuleringer fik vi altid i folkeskolen som opgaver, men pludselig kan man bruge sætningen til noget reelt) Maestro og Mastercard er derfor ikke det samme, da Mastercardet er et kreditkort, mens Maestro er et debit.
Maestro og Visa Electron er debitkort rettet til unge eller personer, der ikke vil/må/kan have mulighed for at lave overtræk. Modsat det gamle Dankort skal alle betalinger også gennemføres elektronisk, mens det i dagens Danmark næsten er umuligt at gennemføre en ikke-elektronisk transaktion, når fluesmækkeren er død.
Maestro og Visa Electron er debitkort rettet til unge eller personer, der ikke vil/må/kan have mulighed for at lave overtræk. Modsat det gamle Dankort skal alle betalinger også gennemføres elektronisk, mens det i dagens Danmark næsten er umuligt at gennemføre en ikke-elektronisk transaktion, når fluesmækkeren er død.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.