mboost-dp1

Galaxy SII ( Faulty USB / Ugyldig MMI-kode )

Gå til bund
Gravatar #1 - ISCS
25. okt. 2012 18:39
Okay nu har jeg efterhånden været godt rundt via google, uden held, og så tænkte jeg at der jo er så mange kloge Android/SGS2 ejere herinde...

Problem 1 (Løst):
Det startede med at USB porten i telefonen lavede nogle fejl:
- sagde den ladede når den ikke gjorde.
- sagde at jeg skulle tage stikket ud når jeg forbandt som masselagerenhed (Når der ikke var noget stik i!)

Okay, her fandt jeg ud af at det kan renses med en lille tandbørste og lidt sprit, og det virkede!

Problem 2 (Ikke løst):
Næste problem er så at uanset hvordan jeg gør vil windows ikke kendes ved enheden. Dvs. den står som "Unknown device" under enhedshåndtering, og den siger "USB-enhed blev ikke genkendt" når jeg plugger den i.

- Jeg har installeret standalone drivere. (afinstalleret og installeret igen.)
- Jeg har installeret kies. (afinstalleret og installeret igen.)
- Jeg har forsøgt med debug-mode, på telefonen.
- Jeg har forsøgt med masselager-tilslutning, på telefonen.
- Jeg har forsøgt med Kies over wifi. (Her forbinder den, men bliver bare ved med at "Indlæse enheden")
- Samt alt det jeg fandt åbenlyst (Skilt den ad, soft reset, prøvet med og uden sd kort osv.)

Jeg har fundet frem til at MMI-koden(?) *#7284# skulle åbne en menu hvor man kan resete forbindelsesindstillinger. Det skulle virke for rigtig mange på diverse fora, koden virker bare ikke her på min telefon.

Jeg er helt blank nu. Er der nogle af jer der nogle gode idéer, inden jeg restorer den til factory settings?

På forhånd tak

----------------

TL;DR :
Er der et alternativ til USSD(?) / MMI (?) koden *#7284# på en dansk Samsung Galaxy S2?
Eller andre måder hvorpå jeg kan fixe mine buggy USB-forbindelsesindstillinger?

På forhånd tak
Gravatar #2 - Ronson ⅍
25. okt. 2012 20:38
*#7284# virker på dansk SGS3.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
26. okt. 2012 08:46
*#7284# giver i hvert fald et eller andet på min SGS2. Har du prøvet at forbinde med adb?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login