mboost-dp1

Historisk vejrdata (free/low-priced)

Gå til bund
Gravatar #1 - laspe18
11. apr. 2013 09:53
Hej med-nørder,

I forbindelse med mit arbejde, har jeg i tankerne at udvide vores nuværende aktivitetsanalyse ift. historisk vejrdata. Først og fremmest i retrospektivt perspektiv - men sidenhen med intentionen om at bygge en model, der baseret på vejrudsigter kan forudsige bemandingen fremadrettet. Der er tale om et call-center der varetager autohjælp for de interesseret.

I den forbindelse har jeg brug for noget historisk data. Få krav.

Det skal dække DK (en enkelt måling er pt nok for hele landet).
Type af vejr skal registers (sne/regn/sol)
Og temperaturmåling.
I første omgang er tidshorisonten 2012 (fuldt år, gerne længere tilbage)

Mere detaljeret er selvfølgelig lækkert, men pt ikke et krav. Gratis ville være fedt - eftersom det stadig er på meget tidligt stadie. Men skulle det koste lidt overlever vi nok.
Gravatar #3 - laspe18
11. apr. 2013 11:42
Jeg har været et smut forbi DMI, der er mest oplagt. Men umiddelbart også lidt omstændigt når nu kravene er så små.

Havde da håbet (måske lidt naivt?) at der fandtes en gratis tjeneste med så relativ simpel detaljeresniveau :-)

På en sidenote: Krav om at kunne eksportere dataen i csv eller lignende :-)

Kigger lige på det andet link :-
Gravatar #4 - Fjolle
11. apr. 2013 11:49
Nede i bunden kan du hente det som csv :)

Men kan godt være at du skal finde data fra en anden måler. Valgte bare en tilfældig men når jeg kigger på dataene giver 2 meters regn på en dag eller vindstød der svarer til en kategori 3 orkan ikke så meget mening for vejret i østjylland :P
Gravatar #5 - laspe18
11. apr. 2013 15:37
Ah, det havde jeg helt overset. Data virker ikke pisse valid. Avg. temperatur som jeg i første gang forsøgte at danne en historisk graf med virkede umiddelbart korrekt.

Mangler dog også en vejrkategori. Vi er voldsomt følsomme overfor sne, og ikke så meget om det er 5 eller 15 grader.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login