mboost-dp1

Hjælp til det dersens iPhone / iCloud med flere brugere..

Gå til bund
Gravatar #1 - Danish Dude
4. nov. 2011 18:25
En af mine lidt mere irriterende venner har begavet sig selv og fruen med hver sin iPhone 4S.
De vil rigtigt gerne dele en kalender - og jeg lurede på, om ikke iCloud kunne bruges til dette?!
Da jeg selv har en vis form for allergi overfor denne slags frugtagtige hardware ikke har haft muligheden for at benytte sådanne fantastiske produkter selv, tænkte jeg, om nogen kunne være behjælpelige med et par ledetråde.

Kort sagt:
- Kan man nøjes med at dele kalender - og ikke de andre elementer?
- Kunne man efterfølgende dele f.eks. kontakter og bogmærker?
- Kan man køre med hver sin kalender - og så køre med en fælleskalender eller lignende?
- Kan det hele køre via automatisk synkronisering?

Jeg håber på nogle gode forslag!

Danish
Gravatar #2 - Danish Dude
4. nov. 2011 18:38

Bare glem det - opgaven er løst!

... og selv om jeg ikke er meget for at sige det, så var det jammerligt nemt!
Jeg er vant til Windows, så hele aftenen var afsat til projektet. Nu bliver jeg nødt til at tale med de her mennesker! F***ing Apple B~)
Gravatar #3 - XorpiZ
5. nov. 2011 20:22
Af ren nysgerrighed - hvad var løsningen så?
Gravatar #4 - dub
5. nov. 2011 20:48
XorpiZ (3) skrev:
Af ren nysgerrighed - hvad var løsningen så?
Log ind på icloud.com og del den kalender du gerne vil dele som enten private eller public.
Ren magi.
/EDIT
Public er readonly og private kan ændres.
Gravatar #5 - dub
5. nov. 2011 21:30
Nu har jeg læst lidt op på det data som iCloud spytter og der er vist ingenting der stopper folk uden Apple i at læse det. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er [url=webcal://p06-www.icloud.com/ca/subscribe/1/cX5omq6GGpQYBUT_wfB56Yz_WJ63ZgoEurvyJsRxQK0KWA7kMhxBMcOh4s1dgN6ncnd-wUKu3h2w_wY0nOEuUom-ucx84pxyKjxPrJ_X_R8]webcal://[/url] linket.
Damn Apple og deres åben formater!

Hmm, man kan kun lave links til http://, men webcal link skulle være webcal://p06-www.icloud.com/ca/subscribe/1/cX5omq6GGpQYBUT_wfB56Yz_WJ63ZgoEurvyJsRxQK0KWA7kMhxBMcOh4s1dgN6ncnd-wUKu3h2w_wY0nOEuUom-ucx84pxyKjxPrJ_X_R8
Gravatar #6 - Danish Dude
6. nov. 2011 10:13

Vi indtastede samme AppleID i begge enheder og delte kontaktpersoner og kalender.
De var ikke interesserede i at køre med hver deres kalender - og så en fælles, så det blev sådan.
Ikke desto mindre ville jeg da gerne have et clue til, om man kunne køre med hver sin og så en fælles!

Danish
Gravatar #7 - ztyle
8. nov. 2011 17:22
snildt man laver bare en fælles kalender som begge icloud brugere kan tilgå, og så en personlig til begge brugere(på hver sin iCloud konto), man vælger bare hvilken kalender en ny aftale skal sættes i
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login