mboost-dp1
Hjælp til 'snip-snip'-tilpasning af firmware til router
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej folkens.
Jeg har besluttet mig at installere stock firmware på min router igen men jeg kan læse mig til at jeg skal tilpasse firmwaren jeg har hentet fordi der er noget tricky ved den første sektion af filen.
Jeg følger guiden her: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd#ba...
Og den fortæller mig at jeg skal gøre følgende: Cut the first 0x20200 (that is 131,584 = 257*512) Bytes from original firmware:
men det kræver en linuxbox/skills som jeg ikke har. Er der nogen som gider at klippe den første del ud af denne fil og uploade den igen til mig?
Jeg har besluttet mig at installere stock firmware på min router igen men jeg kan læse mig til at jeg skal tilpasse firmwaren jeg har hentet fordi der er noget tricky ved den første sektion af filen.
Jeg følger guiden her: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd#ba...
Og den fortæller mig at jeg skal gøre følgende: Cut the first 0x20200 (that is 131,584 = 257*512) Bytes from original firmware:
dd if=orig.bin of=tplink.bin skip=257 bs=512
men det kræver en linuxbox/skills som jeg ikke har. Er der nogen som gider at klippe den første del ud af denne fil og uploade den igen til mig?
-link-
Jeg tager naturligvis intet ansvar for resultatet, da jeg udelukkende har fulgt din egen anvisning. Jeg har dog brugt den dd der kommer med GNU Coreutils, så det burde være Ok...
Jeg tager naturligvis intet ansvar for resultatet, da jeg udelukkende har fulgt din egen anvisning. Jeg har dog brugt den dd der kommer med GNU Coreutils, så det burde være Ok...
Tak brændende skygge. Jeg har altid mulighed for at bruge min USB til TTL kabel til at lægge en openWRT firmware ind igen. :). Jeg prøver lige med din version. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.