mboost-dp1

hp laptop der ikk tænder skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - SikoinerZ
22. jun. 2009 14:28
Hey alle

har en knap 2 år gammel hp laptop (pavilion dv 6000)
har ikke haft nogle problemer med den før nu, udover at skidtet bliver monster varmt når jeg kører forholdsvis ikke krævende spil

MEN. i går skete det så: jeg tænder op for strømmen og tænde rmin comp. - den kommer med et langt bip og to korte bip, og så sker der ikke mere. skærmen tænder ikke, og det lyder optil den bipper som det lyder når en cd laser ikke kan fange skiven på en cd (har ingen cd i drev. skilte den ad og det meste så rimelig normalt ud. prøvede at lade den løbe helt tør for strøm og så lade op og tænde, og bravo det virkede..
I DAG har jeg så samme problem. dog virker det ikke umiddelbart at aflade batteriet helt. har lige prøvet og stadigvæk intet. :-(

dog kunne jeg i et af mine tidligere forsøg høre mig frem til at den umiddelbart (nogle gange) kommer til logon vindue og jeg kan logge ind - men stadig uden skærm billede. har prøvet at koble den på mit gamle vga stik til tv'et for a se om den ku fange noget på tv skærmen, men heller intet.

er skidtet stået af??

håber i kan hjælpe mig lidt, og at det er det rigtige sted jeg har skrevet
Gravatar #2 - Rasmus064
24. jun. 2009 06:19
Fejlmeld den. Fandt en med samme problem som dig. Han prøvet en masse ting men endte med at måtte fejlmelde den.
http://www.fixya.com/support/t250044-hp_laptop_dis...
Gravatar #3 - Kisbye
4. jul. 2009 09:37
Disse beep du hører er i virkelighed en fejlkode som indikere hvad der er galt. Jeg har dog ikke kunne finde noget om hvad de betyder.

Hvis du har garanti / support på den bør du selvfølgelig benytte dig af det.

Jeg går ud fra det også sker når den er kold, så vi kan udelukke varme.

Det er en god ide at fjerne de dele der ikke er nødvendige for at den kan starte. fjern Harddisk ogoptisk drev.
Fjern batteriet og prøv at starte den kun med adapteren.
Hvis du her 2 blokke ram i, så prøv at fjerne den ene. hvis det ikke virker, så sæt den i du lige har taget ud og tag den anden ud.

Men igen. hvis du har service på den ,så benyt dig af det.
Husk skrive herinde hvad løsningen blev.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login