mboost-dp1

Hvor blev alt pladsen af?

Gå til bund
Gravatar #1 - @nders
13. jan. 2009 23:09
Hej, jeg har en bærbare en ikke så prangende hd kapacitet på ca. 39 Gb. Det er og lyder ikke af så meget, men har længe været nok til mit behov.
Der er dog sket det på det sidste at der lige pludselig kun er ca. 0,5 Gb lager plads til over. Jeg har prøvet at "veje" de forskellige mapper osv, for at se hvad det er der bruger alt pladsen, og kom frem til følgende.
Dokumenter (Mappen) 13,5
Windows (Mappen) 5
Programmer (Mappen) 5,5
Alt der ud over vat så lidt at det ikke galt at tage det med. Men hvor er de resterende 15 Gb blevet af?

Mvh. Anders
Gravatar #2 - Norrah
13. jan. 2009 23:14
Prøv at lave en diskoprydning.

Kan ikke huske hvor system restore bliver gemt på harddisken, men prøv at ryd ud i dem. det plejer at kunne give et par gb hvis der er gået lang nok tid.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
13. jan. 2009 23:21
Du burde kunne google dig frem til et eller andet program, der laver en fin liste med grafik og det hele, der viser hvilke filtyper, der fylder hvad og hvor de er.
Har brugt et til windows, men kan ikke huske hvad det hedder. Der er et til OS X (Disk Inventory X), det kan være du kan proppe det ind i et søgeord og så se om du kan finde et Win-modstykke.

[EDIT] Gjorde det for dig - Windirstat, hedder det :) http://windirstat.info/

Det er rart, når der skal ryddes op
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login