mboost-dp1

Hvordan kan man se om robots.txt er genereret med php?

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
18. mar. 2012 14:01
Jeg har en webserver, hvor jeg på et tidspunkt lavede et robots.txt.php script. Det gjorde jeg fordi jeg ville have forskelligt indhold af robots.txt for forskellige domænenavne på samme virtualhost.

Nu har jeg så opdaget i min access_log fil, at dagen efter den blev oprettet er der en bot, som har tilgået den med navnet /robots.txt.php i stedet for /robots.txt. Og siden har andre bots gjort det samme.

Der er aldrig nogen som har forsøgt at tilgå /robots.txt.php på den server, før jeg oprettede den. Så på en eller anden måde må de kunne se, at robots.txt er lavet med et php script. Men jeg kan ikke se hvad det skulle være.

Når php scriptet kaldes returneres text/plain som content-type, og der er intet i filens indhold, som giver antydning af at det er php.
Gravatar #2 - kasperd
18. mar. 2012 14:15
Nu har jeg selv fundet svaret på mit spørgsmål. Jeg har nu prøvet at ændre expose_php indstillingen som beskrevet her: http://stackoverflow.com/questions/2318806/hiding-...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login