mboost-dp1
Hvordan ripper jeg lyd fra DR.dk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Den billige løsning ville være, at finde et program der æder alt fra lydkortet. :P
Windows har længe haft en recorder medfølgende. Jeg ville tro at OS X kunne have noget tilsvarende.
(protip: log af msn/skype/whatever mens du optager. :D)
Jeg har dog ingen erfaringer med programmer specifikt til at rippe netradio.
Windows har længe haft en recorder medfølgende. Jeg ville tro at OS X kunne have noget tilsvarende.
(protip: log af msn/skype/whatever mens du optager. :D)
Jeg har dog ingen erfaringer med programmer specifikt til at rippe netradio.
Vil sige som mnc
I Windows kan du gå ind i sndvol32 og i indstillinger vælge "optage" eller noget i den dur - der kan du så vælge hvilken kilde den skal optage fra (f.eks. alt hvad lydkortet siger) - derefter åbne et optageprogram - Windows standard - og trykke record / play :D
Du får det godtnok som wav hvis du bruger Windows standard, men det kan du altid konventere senere :)
I Windows kan du gå ind i sndvol32 og i indstillinger vælge "optage" eller noget i den dur - der kan du så vælge hvilken kilde den skal optage fra (f.eks. alt hvad lydkortet siger) - derefter åbne et optageprogram - Windows standard - og trykke record / play :D
Du får det godtnok som wav hvis du bruger Windows standard, men det kan du altid konventere senere :)
dub (4) skrev:Det er var også min eneste løsning men hvert program er tager lidt under 2 timer så det lyder ikke nemt. Jeg tænker download .wma filen og konverter.
Nåja, hvis du kan downloade den, så gør da det :)
Hvis der er DRM på WMA'en kan den jo også snildt brydes ...
- ellers kunne du jo altid lade computeren afspille/optage om natten og bare slukke for højtalerne ;)
Thoroughbreed (5) skrev:
Der er vist ingen DRM men det er en stream så der er ikke nogen nemme http links man kan downloade. Men måske jeg bare skal bide det sure æble og optage dem i realtime.
dub (6) skrev:Thoroughbreed (5) skrev:
Der er vist ingen DRM men det er en stream så der er ikke nogen nemme http links man kan downloade. Men måske jeg bare skal bide det sure æble og optage dem i realtime.
En stream siger du?...
Kigger lige på det link du kom med, og så vender jeg tilbage :)
- kan ikke åbne linket, da jeg ikke har Flash (der sker i hvert fald ikke en skid) ... Kan du komme med et link direkte til der hvor du rent faktisk lytter? :)
mplayer kan også dumpe streams. Jeg tror ikke at det er real tid, men lige så hurtigt som der bliver streamet (og hvis jeg kender DR ret så er det cirka det samme).
Husker vagt et program jeg brugte for en del år siden, Hi Download tror jeg det hedder. Ved at "Højer Klikke" på et link fik man muligheden for at stream'e kilden til en fil... tror jeg kørte Win2K den gang så måske værd at kikke på
Jeg har også flere gange brugt mplayer til at dumpe en stream. Man skal bare bruge -dumpstream argumentet og så kan man udelade alle de argumenter man ellers ville bruge til at angive lydoutput indstillinger.onetreehell (12) skrev:mplayer kan også dumpe streams.
Man kan bruge -dumpfile til at ændre navnet på den fil output gemmes i, hvis man ikke er tilfreds med default navnet.
I stedet for -dumpstream kan man bruge -dumpaudio eller -dumpvideo til at kun gemme den ene af de to ting når man modtager et feed med begge. Dog har jeg tidligere konstateret at -dumpaudio og -dumpvideo resulterede i filer der ikke var helt i orden, så jeg vil anbefale at du holder dig til -dumpstream.
At streame direkte fra nettet til lydkortet med mplayer har været noget upålideligt, da den nogle gange prøver at læse fra en socket før der er data klar og ikke kan håndtere den besked den får når det sker.
Til gengæld har jeg konstateret at man fik en mere pålidelig afspilning ved at køre en mplayer kommando med -dumpstream og en anden mplayer kommando, der afspiller den fil man er i gang med at downloade.
kasperd (15) skrev:Jeg har også flere gange brugt mplayer til at dumpe en stream. Man skal bare bruge -dumpstream argumentet og så kan man udelade alle de argumenter man ellers ville bruge til at angive lydoutput indstillinger.Man kan bruge -dumpfile til at ændre navnet på den fil output gemmes i, hvis man ikke er tilfreds med default navnet.
I stedet for -dumpstream kan man bruge -dumpaudio eller -dumpvideo til at kun gemme den ene af de to ting når man modtager et feed med begge. Dog har jeg tidligere konstateret at -dumpaudio og -dumpvideo resulterede i filer der ikke var helt i orden, så jeg vil anbefale at du holder dig til -dumpstream.
Læs man-pagen for mere info.
At streame direkte fra nettet til lydkortet med mplayer har været noget upålideligt, da den nogle gange prøver at læse fra en socket før der er data klar og ikke kan håndtere den besked den får når det sker.
Til gengæld har jeg konstateret at man fik en mere pålidelig afspilning ved at køre en mplayer kommando med -dumpstream og en anden mplayer kommando, der afspiller den fil man er i gang med at downloade.
FYP
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.