mboost-dp1

Hvornår har man krav på en kreditering af produktet?

Gå til bund
Gravatar #1 - *Iceman
15. aug. 2008 09:16
Hej Newz

Jeg har googlet, men synes ikke at finde det jeg leder efter. Hvornår er det i henhold til reklamationsretten, at man kan kræve produktet refunderet/krediteret?

Det drejer sig om et bundkort, hvor det nu er anden gang jeg får det ombyttet hos producenten. I mellemtiden har jeg købt et nyt (pga. den lange ventetid), og er egentlig ikke særlig interesseret i at få det retur. Eftersom det er samme fejl den er sendt retur med, kom jeg i tanke om reklamationsretten, men kan som sagt ikke finde hvad jeg søger.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - TWFH
15. aug. 2008 09:25
Tror først det er 3. gang du får varen retur, du har ret til at lade handelen gå tilbage.
Gravatar #3 - jfs
19. aug. 2008 12:05
Flere ting skal være opfyldt:
1. Det skal være tredje gang fejlen opstår, dvs. forhandleren/producenten skal have forsøgt at udbedre problemet mindst to gange.
2. Det skal være samme fejl hver gang, eks. (antager en notebook) hvis det først er baggrundsbelysningen i skærmen der ryger, det derefter er ladefunktionen til batteriet, og så ryger baggrundsbelysningen igen, så har du IKKE krav på kreditering, fordi fejlen med baggrundsbelysning ikke er opstået 3 gange.
3. Hvis det er en periodisk fejl kan producent/forhandler gøre krav på flere forsøg på udbedring, fordi det kan være svært at reproducere omstændighederne. (Hvis din sag bliver prøvet ved forbrugerombudsmanden eller en domstol skal en uvildig tekniker bekræfte dette.)
Gravatar #4 - *Iceman
19. aug. 2008 15:24
@ Wuzz & Jfs

Takker for jeres svar. Jeg mente nok det skulle være samme fejl og at der var noget andet med periodiske fejl, men kunne ikke finde den helt præcise beskrivelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login