mboost-dp1

IBM Z60t - Erfaringer?

Gå til bund
Gravatar #1 - skovtrolden
28. aug. 2007 17:22
Jeg går og overvejer at erhverve mig en IBM Thinkpad Z60t fra Laptops.dk, der ombygget vil se sådan ud:

2,0 GHz Pentium M CPU
2 gb ram
100 gb harddisk, 7200 RPM
14" (1280*768) skærm
Intel GMA 900 grafikkort
Pris 9.385,-

1) Er der nogen der har erfaringer med denne PC og forhandler, gode som dårlige?

2) En af mine største cons ved at købe denne PC er processoren, som jo ikke er en Core Duo, men vil jeg komme til at mærke til det ved normalt brug? (Måske skal det lige siges, at jeg har så godt som ingen styr på alt det med processor-hardware og -mærker).

Computeren skal primært bruges med Linux, og valget er faldet på IBM, da jeg før har arbejdet med bærbare (*HOST* Acer *HOST*), som ikke var videre holdbare, en bærbar skal jo helst kunne holde til at kunne bæres;-).

Andre alternativer modtages hellere end gerne, budgettet rækker er på 10.000 kroner...

Jeg skal på ingen måde bruge PC'en til gaming, kun regulær lektie- og skolebrug på gymnasieniveau.

Undskyld hvis tråden er postet i det forkerte forum, jeg kunne ikke finde ud af, hvor den passede bedst henne...

På forhånd tak.
Gravatar #2 - trylleklovn
28. aug. 2007 17:26
Til lektie/skole-brug er der ingen afgørende mærkbar forskel på en pentium m og en core 2 duo. Det er tydeligst hvis du afvikler flere simultane, cpu-tunge applikationer og ønsker rat skifte smooth mellem disse at jeg umiddelbart mærker forskel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login