mboost-dp1

jeg er blevet hacked...!

Gå til bund
Gravatar #1 - Happy-Cheese
5. maj 2008 18:41
Min hjemmeside herregriner.dk er blevet hacked af ham her: SenqRonize

Han har ikke gjort noget endnu, men det kunne være fedt at finde af mere om ham... nogen der ved noget om ham han har hacked rigtig mange sider kan jeg se bare ved at google?!?

Han bruger mit uploadscript til at uoloade nogle filer...
Det er selvfølgelig total - ved sån et uploadscript, men jeg har det nu alligevel...

nå men bare se her:
http://herregriner.dk/genre/boblere/hi.asp

Han er mega flink at lægge email og alt mugligt der!

Ja jeg ved godt i kan se min ftp nu, men det gør nu ikke så meget :)
Okay og man kan faktisk osse redigere og fjerne alle filerne, men jeg har en backup :)
Gravatar #2 - Azuria
5. maj 2008 18:47
Jeg kan faktisk ikke helt afgøre med mig selv, om forsiden stadig er hacket? eller lavet i frontpage?

Har du kontaktet din udbyder? Det ville nok være det første jeg ville gøre, såfremt jeg var dig.

Kan du ikke sørge for at filerne der bliver uploadet ligger i en mappe der ikke tillader script udførsel?
Gravatar #3 - Happy-Cheese
5. maj 2008 18:50
Jo jo jeg kan jo som en start bare slette filerne :O og den med en mappe der ikke tillader scripts er en go ide...

ville bare finde ud af lidt mere om ham...
Gravatar #4 - Azuria
5. maj 2008 18:50
Har så forresten sendt dig en PM jeg kraftigt vil anbefale dig at kigge på...
Gravatar #5 - Happy-Cheese
5. maj 2008 18:59
Ohh tak skal du have!!! havde måske lige glemt den lille detalje at jeg havde lavet en fil med dette indhold :)
TAAK den er slettet nu!
Gravatar #6 - Borg[One]
5. maj 2008 20:36
Jeg vil foreslå dig at du ret hurtigt sletter den asp-side du selv linker til.

Det tog mig 5 minutters snusen rundt i filer at logge ind på din admin-side, og bl.a. se de 5 mailadresser der er subscribed til dit nyhedsbrev.

Nu vil jeg ikke kalde mig selv for ekspert i at bryde ind, mit kendskab til asp er relativt lille og mit "hack" var alene fordi jeg var nysgerrig - men folk kan p.t. ligge dit site ned.

Og når du har slettet filen, så skift lige dit kodeord, og dit admin-navn!

Når du har gjort det, kan du jo begynde at lede efter din nye ven.
Gravatar #7 - Happy-Cheese
5. maj 2008 20:48
Ja heh... det er nu ikke rigtigt noget problem at folk kan se det password... det var et gammelt et jeg brugte til runescpe *HOST*
Jeg har backups af det hele...

Men ja jeg skal ud at smadre insekter
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login