mboost-dp1

ka ik få nr 2 pcpå trådløst netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - moelskov
7. mar. 2008 07:41
Jeg købte for et par dage siden en: micradigital 802.11g wireless cable/dsl router

På min nye bærbare med Vista fik jeg hurtigt adgang til den via kabel, satte den op (ssid, osv). Min bærbare med Vista har heller ikke noget problem med at koble på routeren trådløst og uden kabel.

Det har til gengæld min lidt ældre bærbare med XP. Den har været på masser af trådløse netværk, så der er ikke umiddelbart noget i vejen med den. Jeg har forsøgt mig i en pokkers masse guides at finde en løsning.
Har genstartet modemmet, har ændret adgangskode, har opdateret driveren til netkortet i den bærbare med XP (Et acer IPN2220 wireless lan) men lige lidt hjælper det. Routeren er sat til automatisk at uddele ip-adresser, den kører på channel 11 (har prøvet andre) den kører på "mixed 11b+11g" - og jeg har prøvet at ændre det - jeg har prøvet at slå firewall fra....
Når jeg i XP klikker på trådløse forbindelser kan den godt se mit netværk. Og beder om adgangskoden, når jeg dobbelt-klikker, men så bliver den bare ved med at prøve at komme på rigtig længe. Uden, at der sker noget.

Er der én klog M/K derude, der har et bud på, hvad søren jeg ellers kan forsøge.... Jeg krydser mine finge for det

Peace

René
Gravatar #2 - 3214N
7. mar. 2008 09:49
Kører routeren med wpa-psk tkip kryptering?
understøtter dit netkort i XP dette?

/3214n.
Gravatar #3 - moelskov
7. mar. 2008 10:04
hmm. routeren er sat til WPA/WPA2 - psk
Jeg kan ikke se en indstilling, der ændrer på tkip, men på netkortet på XP-computeren kan jeg ikke få den til at acceptere ændringen til tkip, selvom det står som mulighed. Selvom jeg ændrer det, går den automatisk tilbage til AES under datakryptering..
Kan det være problemet..?
På forhånd tak
Gravatar #4 - moelskov
7. mar. 2008 10:56
jeg har prøvet at ændre på AES/TKIP. I routerens opsætning kan jeg ikke finde nogle af delene, men på min nye bærbare med Vista kan jeg se, at den er sat til AES, og det fungerer fint. Jeg er sgu lidt på herrens mark, fordi jeg har svært ved at se, hvor forskellen på de to computere er.. Jeg har dog noteret, at min vista-computer har to forskellige TCP/IP protokoller. En der hedder TCP/IPv4 og en TCP/IPv6. XP-maskinen har blot en der hedder TCP/IP standartd WAN....
Desuden kører min Vista WPA2-personal udelukkende. Men ang. det sidste, så står routeren til at acceptere WPA/WPA2..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login