mboost-dp1

kabel tv/bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - madeinrussia
9. aug. 2008 10:17
Hvad er der af forskellige? hvad er kravene til disse? osv osv.. jeg har købt en fladskærm og bruger den tit som skærm istedet for den på bærbaren, problemet her er så at jeg bruger et meeeget crappy kabel og lyd kabel seperat, hvad er der af alternativer? kunne godt liste alle porte, men tror jeg har alle hvad der skal bruges der begge ting er relativt nye :)
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
9. aug. 2008 11:46
Hvis du har et HDMI-stik i den bærbare så kan du bruge et HDMI-kabel til at forbinde din bærbare med TV´et.

Hvis du ikke har HDMI men tilgengæld har et DVI-stik så kan du få et DVI->HDMI-kabel (denne overfører dog kun billedet) - så kan du så supplere op med et 3,5mm Jack-kabel for at få stereolyd på TV´et også.

Endvidere kan du også, hvis du heller ikke har et DVI-stik, bruge et VGA-kabel hvis dette også findes på dit TV (det gør der på de fleste).

Alternativt kan du - såfremt du har en optisk/coaxial udgang på din bærbare og dit TV understøtter optisk lyd + enten et HDMI eller et DVI- eller et VGA-indgangssignal på samme tid - få fat i et optisk/coaxialt-kabel til lyden.

Generelt er hele problematikken med at forbinde ens computer med et TV (CRT eller Fladskærm) at der både skal overføres et billed- og et lydsignal.
Gravatar #3 - madeinrussia
9. aug. 2008 14:00
Det kabel jeg har er sådan et der er i den ene ende et alm kabel( som man brugte til cameraer i gamle dage, 1 hvid 1 rød til lyden og den sidste til visual... men alternativt har jeg en alm skærmindgang til min pc, er det bedre kvalitet ?
Gravatar #4 - IT-ekspert Kejser
9. aug. 2008 21:10
Det almindelige kabel du nævner med 1 gult, 1 rødt og 1 hvidt stik er det man kalder for et Composit-kabel. Dette kabel overfører stereolyd gennem det hvide og røde stik (1 lydkanal pr. kabel) og det gule stik overfører billedsignalet.

Denne form for overførsel af signaler fra PC til TV anses for at være af den laveste standard.

Hvis du har et VGA stik (også kendt som et D-SUB stik) så får du meget bedre resultat ved at bruge dette stik i stedet for det gule stik.

Dog mister du lyden - men den kan du som regel få med ved at bruge et 3,5mm Jack-kabel.
Gravatar #5 - izym
9. aug. 2008 21:51
Hvis der ikke er et (synligt) optisk/coaxialt stik på din bærbare, kan det være din 3.5mm Jack udgang også fungerer som mini-toslink udgang, sådan er det på mange bærbarer (inkl. min).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login