mboost-dp1

Kan ikke sende mails (kan godt modtage) HJÆLP !

Gå til bund
Gravatar #1 - 11lotus23
4. feb. 2009 23:01
Hej

Blev ramt af noget internet explorer fake aktigt-noget, som oplyste at diverse hjemmesider måske var angrebet af virus !
"virussen" blokerede mange af mine favoritsider, bl.a. Goggle. Den startede helt fint men efter nogle sekunder, blokerede den hjemmesiden, for derefter at henvise til en hjemmeside hvor man kunne købe en pakke for fx 49$.

Nu har jeg fået bugt med den dumme "virus" , men nu kan jeg til gengæld ikke sende mails mere !
Jeg kan godt modtage mails !

Følgende kommer frem når jeg sender en email:

Der er opstået en ukendt fejl. Emne `sender:......., konto:mailxpress.dk;Server:`Smtp.telia.dk; Protokol:SMTP, svar fra server:550 5.7.1 Danish: Vedhaeftede filer af type "Ink" bliver betragtet som usikre.
Hvis du du har behov for at sende .Ink-filer, pak eller omboeb dem da foerst.
English: Attachments of type ".Ink" is considered unsafe. If you need to send Ink-files, please archive or rename them first; Port: 25, sikker (SSL): Nej, serverfejl : 550, Fejlnummer: 0x800CCC69

Er der nogen som kan hjælpe en hjælpeløs ?

Jeg har ikke meget forstand på computere......Derfor prøver jeg denne hj. side..

På forhånd tak

mvh

Morten Ryan Hansen
Gravatar #2 - gnаrfsan
4. feb. 2009 23:04
Det lyder umiddelbart som om at du ikke har fået ryddet helt op efter virussen...

Hvis du har noget vigtigt at sende, så lav en hotmail/yahoo/gmail konto indtil du får styr på computeren.

Edit: Husk lige at informere modtageren om at der kan være virus i evt vedhæftninger ;)
Gravatar #3 - Ronson ⅍
5. feb. 2009 02:11
Med mindre du forsøge at sende et link/genvej så er det fordi du ikke har fået bugt med den virus/trojaner alligevel
Gravatar #4 - 11lotus23
5. feb. 2009 09:50
Hej gnarfsan

har du/I et forslag til hvilket program jeg evt. kan rydde det sidste af vejen med ?

Morten
Gravatar #5 - XorpiZ
6. feb. 2009 03:21
http://housecall.antivirus.com kunne være et bud.

Ellers google på online virus-scan, der er flere forskellige. :)
Gravatar #6 - Pernicious
6. feb. 2009 09:17
Flere vira gør alt for at beskytte sig selv, så den mest effektive metode at komme af med dem på, er at pille den inficerede disk ud af computeren og tilslutte den en anden med en opdateret scanner. På den måde sikrer du dig at de(n) ikke er aktiv og kan skjule sig selv.

Alternativt kan man lave en boot-cd med nyeste udgave af en antivirusscanner, det andet er dog typisk nemmere.

For god ordens skyld, så scan også mod malware, f.eks. med Spybot Search & Destroy. Til antivirus kan du f.eks. bruge Avast, hvis du mangler et program - er gratis.
Gravatar #7 - gnаrfsan
6. feb. 2009 09:33
Ellers er der jo altid AVG...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login