mboost-dp1

Kan ikke sende mails med 3's mobile bredbånd

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
9. apr. 2008 09:46
Jeg oplevede et underligt problem hos en bekendt forleden:
Han havde rykket sin PC (som var påp internettet gennem en kablet forbindelse fra TDC), hvor mailprogrammet virkede perfekt (han kunne både sende om modtage mails).
Han tilsluttede 3's mobile bredbånd (med et vodafone modem) og så kunne han kun modtage mails.

Mailprogrammet (windows mail, på en vista home premium edition(mener jeg det var)) skrev at der var forbindelse til SMTP-serveren, men den nægtede alligevel at sende mails.

Det var lidt spøjst, da det virkede med den kablede forbindelse.
Jeg pluggede mit eget vodafone-modem (med mobilt bredbånd hos TDC) i hans PC, oprettede forbindelse, og straks blev alle mails'ne sendt.

Problemet må derfor ligge hos 3 et sted, eller en opsætning vodafone modem'et med 3 abonnement.

Jeg har kun hørt dårligt om 3 og deres "kunde-service", så jeg ville lige spørge herinde, inden jeg begynder at samle kræfter til at gå i krig med dem...

Nogle forslag til en løsning?
Gravatar #2 - TullejR
9. apr. 2008 09:52
Og du bruger selvfølgeligt 3's smtp-server..
Gravatar #3 - holmen
9. apr. 2008 09:58
Anede ikke at man skulle det. Hos TDC sagde de, at det var ok hvis han brugte SMTP-serveren på hans eget domæne, det tillader 3 så nok ikke.
Det er helt sikkert det der er problemet.

Takker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login