mboost-dp1

Køb af router

Gå til bund
Gravatar #1 - ECFE11
17. sep. 2008 20:16
Hej folk

Jeg er i den situation at jeg nu har brug for mit eget dhcp netværk [don't ask why]. Dvs. jeg har nu brug for en router. Jeg får mit internet gennem et større netværk, der kører dhcp, og så laver jeg ssh ud gennem denne for at få mit internet. Dvs. min router skal kunne modtage dchp requesten. Dertil skal jeg på min egen side også køre mit eget dhcp netværk. Så nogen forslag til en god, STABIL router. Jeg er studerende så den behøver ikke koste en bondegår, jeg har gigabit swich, så har ikke brug for noget fancy på ruteren.
Gravatar #2 - fidomuh
17. sep. 2008 21:13
Uhm, what?
Har din router en fast IP?

Derudover saa kan *alle* routere saette IP via DHCP.
Jeg har aldrig set en der ikke kunne.. :)
Gravatar #3 - plazm
17. sep. 2008 21:47
Hvorfor skal du have dit eget dhcp netværk? :)
Gravatar #4 - ECFE11
17. sep. 2008 22:08
haha, jeg har noget udstyr som er noget klaphug der ved strømudfald ikke har nogen fast ip, men som venter på et dhcp req. Det er jeg træt af at sidde og ordne manuelt hver gang. skal kort sagt have en router der kan tage imod dhcp udefra, og hvor jeg kan opsætte min egen dhcp, hvor routeren står for tunneling mellem de to dhcp netværk
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
17. sep. 2008 23:47
Jeg ville købe en router der understøtter dd-wrt, og så smide dette ind istedet for den originale firmware.

Understøttede enheder kan findes HER
Og jeg kan selv anbefale en ASUS WL500G_Deluxe, jeg krer selv med en og den har aldrig haft nedetid, medmindre det var længere strømafbrydelser, eller jeg har rodet med den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login