mboost-dp1
Køb på amazon.co.uk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg skal til at bestille nogle CD'er fra amazon.co.uk, men når jeg skal indtaste kortinformationer (VISA/Dankort) beder de kun om kortnummeret og udløbsdatoen, ikke kontrolcifrene.
Den siger ordren er modtaget og alt ser fint ud, men de kan vel ikke trække pengene uden at jeg har indtastet kontrolcifrene?
Det er en bruger jeg har oprettet nu, ikke en gammel bruger, så tallene er ikke indtastet tidligere.
Nogen der har en idé om hvad der kan være galt, eller lader alt til at være som det skal?
Den siger ordren er modtaget og alt ser fint ud, men de kan vel ikke trække pengene uden at jeg har indtastet kontrolcifrene?
Det er en bruger jeg har oprettet nu, ikke en gammel bruger, så tallene er ikke indtastet tidligere.
Nogen der har en idé om hvad der kan være galt, eller lader alt til at være som det skal?
De har nu erhvervet sig nok info til at tømme din konto. Spær alt hvad du kan og ring til politiet hvis du er i tvivl.
Rens også ud i gamle papirer for en sikkerheds skyld. Evt. ring til CIA for bekræftelse.
Rens også ud i gamle papirer for en sikkerheds skyld. Evt. ring til CIA for bekræftelse.
Ikke alle kort har kontrolcifre.
Se evt denne google søgning.
Hvorfor amazon ikke har spurgt om dem, det ved jeg dog ikke.
Se evt denne google søgning.
Hvorfor amazon ikke har spurgt om dem, det ved jeg dog ikke.
izym (6) skrev:Det kunne egentlig være interessant med en forklaring på hvorfor.
Der er stadig masser af kort processorer, der ikke kræver kontrolcifre ved transaktioner. Der er ikke noget hvorfor. Sådan er det bare.
Spørgsmålet er måske nærmere, hvorfor man ikke gør mere for at forbedre sikkerheden, generelt.
fjols (8) skrev:Hvis man stjæler et kort eller kortoplysninger så får man som regel fat på de 3 cifre alligevel.
Ja, men resten af oplysningerne (altså dem, amazon har brug for) må man opbevare i databaser i længere tid, i modsætning til CVV koden. De lækkes derfor nemmere. Derfor er det et problem at de er nok til en transaktion.
For mig er det ikke et problem. Jeg har intet imod jeg kan logge på min konto og bestille noget uden at indtaste andet end brugernavn og password.
Det du snakker om bliver først et problem i det øjeblik f.eks. amazon's sikkerhed bliver brugt og nogen får adgang til databasen.
Desuden så dækker bankerne hvis ens kort bliver rippet på den måde.
Jeg tager måske også lidt let på tingene fordi jeg ved det ikke er mine penge det går ud over ;)
Det du snakker om bliver først et problem i det øjeblik f.eks. amazon's sikkerhed bliver brugt og nogen får adgang til databasen.
Desuden så dækker bankerne hvis ens kort bliver rippet på den måde.
Jeg tager måske også lidt let på tingene fordi jeg ved det ikke er mine penge det går ud over ;)
fjols (10) skrev:Det du snakker om bliver først et problem i det øjeblik f.eks. amazon's sikkerhed bliver brugt og nogen får adgang til databasen.
Nej, det er et problem, hvis nogen får adgang til en hvilken som helst kreditkort database, som f.eks. PSN, og derefter bruger oplysningerne på Amazon.
fjols (10) skrev:Desuden så dækker bankerne hvis ens kort bliver rippet på den måde.
Ja, men det er noget bøvl at bevise at det ikke er dig, plus at du har bevisbyrden for hver eneste transaktion.
Derudover gælder der ikke de samme regler for visa transaktioner, som for dankort transaktioner.
Ja, det har du ret i, men nu er det heldigvis sjældent sådanne ting sker.
Jeg har ikke oplevet det var et problem at få tilbageført penge fra fuskere på nettet, men måske jeg bare var heldig.
Mit indlæg skyldes egentlig også mest, at det virker som om folk er blevet bange for at bruge deres kort online, hvilket jeg ikke synes man behøver at være.
Jeg har ikke oplevet det var et problem at få tilbageført penge fra fuskere på nettet, men måske jeg bare var heldig.
Mit indlæg skyldes egentlig også mest, at det virker som om folk er blevet bange for at bruge deres kort online, hvilket jeg ikke synes man behøver at være.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.