mboost-dp1

Manglende ikoner på processlinien

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
9. maj 2008 06:53
Lyd- og batteri-ikonet (og sikkert flere) mangler fra processlinien på min laptop (der kører XP home). Det eneste ikon der vises er det fra AVG.
Jeg har googlet og fundet andre med samme problem, eller problemer der minder meget om det, og de løsningsforslag jeg har fundet der igennem har ikke rigtig været brugbare.

Det eneste der hjalp lidt var:
Højreklik på denne computer -> Administrer -> Tjenester og Programmer -> Dobbeltklik tjenester -> Højreklik -> egenskaber -> sæt startup type til disableb for både SSDP Discovery service og Plug and Play (det var egentlig ikke plug and play, men det var det der mindede mest om det (guiden var på engelsk og mit XP på dansk)).

Dette gjorde at strømindikatoren kom igen efter en genstart, men intet lydikon. Når jeg gik ind i lyde og lydenheder, gennem kontrolpanelet, så var alle justeringsmuligheder greyd out.

Jeg gik ind og ændrede SSDP og plug and play til bage til det de var før og lukkede maskinen.

Nogle forslag til hvordan jeg skal få ikonerne igen?
Gravatar #2 - buch
9. maj 2008 06:58
Altså er de permanent væk, eller er de bare gemt indtil du trykker på pilen?
Gravatar #3 - holmen
9. maj 2008 07:14
Det er ikke forde de er inaktive, og pilen der viser inaktive ikoner er der slet ikke. Formentlig forde der ikke er nogle inaktive ikoner.

Så ja, de er permanent væk.

Hvis jeg går ind i egenskaber og vælger strømstyring, så er der tjekket af ved "vis altid ikonet på processlinien". Så fjerne jeg flubenet, trykker anved, hakker det af igen og siger anvend og ok. Så kommer ikonet frem, det samme gør sig gældende for lydikonet, men efter genstart, eller sluk/tænd, er de væk igen.

Jeg har kigget i startup (kontrolpanelet) og msconfig og kan ikke se jeg har fjernet noget derinde fra som skulle kunne være skyld i problemet (hvis man overhovedet kan det).

Jeg har ikke rodet i TweakUI, så det bør ikke være noget derinde...
Gravatar #4 - karga
9. maj 2008 07:40
Kan det være i forbindelse med at du har installeret SP3? Jeg fik det gjort i forgårs.. og den har skabt flere problemer end den har løst, hvilket er ret let, da jeg ikke kunne mærke den fjerneste positive ændring i SP3

SP3 har fjernet muligheden for at have en adresselinie i startlinien, samtidig med den har nulstillet en masse dejlige ting..
Gravatar #5 - holmen
9. maj 2008 07:44
Jeg har ikke installeret PS3 på min laptop endnu.. Problemet har stået på længe, men tog mig først sammen til at kigge på det i går...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login