mboost-dp1

MDT 2012 - Deploy AD DS med 2 domain controllere

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
9. jan. 2013 20:48
Hello!

Jeg sidder og leger lidt med et MDT miljø hvor jeg gerne vil kunne deploye test domæner fra uden at gøre andet end at køre et script. Der er tale om et simpelt domæne med 2 domain controllere pt.. Klient/memberservere kan altid komme, det er ikke så svært.

Nå men, lidt info: Jeg har et script som kigger i en csv fil efter servere der skal deployes. Scriptet sørger for at lave de virtuelle maskiner, tilpasse mine MDT roller ud fra csv filen og starte deployment.

Mit problem kommer når jeg vil deploye nummer to domain controller. Trinet i min task sequence tror at jeg vil lave et nyt domæne istedet for blot tilføje en DC til et eksisterende.. Og jeg kan simpelthen ikke finde en vej udenom, udover at lave en ekstra task sequence hvilket jeg helst ikke vil.. Det må kunne lade sig gøre at styre det hele med rollerne.

Som i kan se i dette screenshot skal man pre-udfylde ADDS config i TS'en og jeg tror det er her det går galt. Den forstår ikke når min rolle vil tilføje en DC pga feltet "Create" hvor jeg vælger "New forest" da den første DC ellers ikke vil installeres..

Griber jeg det helt forkert an? Eller kan det bare ikke lade sig gøre for en rolle at ændre lige præcis det felt?

Håber det er til at forstå hvad jeg vil..
Gravatar #2 - Magten
9. jan. 2013 20:51
Jeg har forsøgt mig med at lave AD DS trinet to gange (et med "New forest" og et med "New DC Replica") hvor den skipper det ene trin alt efter hvilken rolle der bliver kørt.. Det fanger jeg ved at lave et dir i C: med navnet på rollen.. Meeeeen, det er ikke rigtig en pæn måde at gøre det på synes jeg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login