mboost-dp1

Mini Linux

Gå til bund
Gravatar #1 - RHO
10. jan. 2008 09:35
Hey.
Jeg sidder med et gammel spand af en computer, men den fungere bare, Men den kører win 98 hvilket måske ikke er verdens mest sikre operativsystem at sidde på nettet med..

Jeg sad så og læste en artikel på PCworld omkring små linux distributioner.

http://www.pcworld.dk/art/9424?a=rss&i=0

tænkte at det kunne være ret lækkert at få på den...

Men er der nogen der har erfaringer med dette?

Er ret ny til selve Linux universet har leget lidt med det før med ubuntu og SUSE, så vil gerne have en lidt simpel at gå til løsning uden at jeg skal bruge flere dage på at få hardwaren til at fungere.

Er der nogen der har nogle erfaringer?
Er puppy linux godt ? eller skal jeg tage noget andet ?
Gravatar #2 - zin
10. jan. 2008 09:38
Min erfaring, og anbefalinger af de fleste linux-kendere jeg kender er at bruge Ubuntu, da det er det mest brugervenlige.
Gravatar #3 - RHO
10. jan. 2008 09:43
Er ikke sikker på den kan trække det...
Gravatar #4 - zin
10. jan. 2008 11:16
Dét er en helt anden ting. Linux er ikke nær så ressurcekrævende som Windows, og hvad mere er, du kan selv vælge nøjagtigt hvilke applikationer du vil have - og dermed hvor mange ressurcer den skal trække.
I konklussion; Du ved ikke om det kan køre før du har prøvet! :-)
Gravatar #5 - RHO
10. jan. 2008 14:59
Har lige prøvet med Live CD'en og synes ikke det virkede super godt
Gravatar #6 - arne_v
10. jan. 2008 15:07
Hvis PC'en er fra dengang Win98 var ny, så duer Ubunto næppe.

https://help.ubuntu.com/community/Installation/Sys...
Gravatar #7 - arne_v
10. jan. 2008 15:08
Xubuntu måske.

DSL bør ihvertfald kunne køre !
Gravatar #8 - Cyrack
10. jan. 2008 15:49
arne_v: Damn Small Linux kan køre på bagsiden af et frimærke!

RHO: et kig på Xubuntu, som arne_v foreslår, ville være et godt valg. Hvis du "bare" skal installere en maskine og ikke behøver opdatere dagligt vil jeg næsten foreslå Gentoo, hvor du sætter en anden maskine til at compile for dig (der findes en milliard guider til det på forums.gentoo.org). Fordelen ved Gentoo er at du kun får det med du skal bruge, altså kan du udnytte dine ressourcer bedre. Ulempen ved Gentoo er så at den ikke har jordens mest brugervenlige install - specielt ikke hvis man er ny til linux.
Gravatar #9 - RHO
14. jan. 2008 09:20
Tak.. tror jeg prøver med Xubuntu vil gerne have noget der er nemt at gå til
Gravatar #10 - Maltheskalle
24. jan. 2008 00:16
Jeg kører Xubuntu på en pentium 3, 533 Mhz, 192 Mb ram, og den starter på 1½ minut og kører alt i alt udemærket.

Det er bare vigtigt at du henter Xubuntu Alternative hvis du har under 256 Mb ram, for live-cd'en vil ikke køre på mindre
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login