mboost-dp1

Mister internet forbindelse

Gå til bund
Gravatar #1 - Sp00k
2. jan. 2013 07:08
Har haft problemer med mit internet falder ud,
Computeren startede med at miste forbindelsen om natten, også genstartede jeg også var de der igen.

Nu er den så startet med at miste forbindelsen om dagen, hvor efter jeg går i i enhedhåndteringen, fjerner netkortet, søger efter nyt hardware og vupti så der net igen..

Hvad kan jeg gøre for at få den til at blive stabil igen,

Eller er jeg nød til at købe et seperat netkort?

Skal lige nævnes at mit bundkort er et MSI p55m gd 45
Gravatar #2 - snesman
2. jan. 2013 07:57
Kabel eller wifi?
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1267915247]
2. jan. 2013 08:08
Havde et lignende issue med min pc da jeg smed W8RC på den. Netkortet påstod pludselig at der ikke var kabel tilsluttet. hvorefter enheden skulle afinstalleres for at fungere igen.

Problemet blev mindre hyppigt af en driver opdatering. For senere at forsvinde helt da maskinen fik den færdige udgave af W8 på.

Første step er af opdatere driverne.
Gravatar #4 - Sp00k
2. jan. 2013 08:27
Har prøvet at fjerne driver og installere ny, og har både fået windows til selv at finde den , og har os været inde og finde den manuelt..

Begge uden held..
Og det er kabel
Gravatar #5 - Sp00k
2. jan. 2013 08:28
Og det er lovligt windows
Gravatar #6 - Sp00k
2. jan. 2013 11:41
Tror måske jeg fandt ud af det, net indgangen stod til at slukke for at spare strøm, når den ikke blev brugt, så det har jeg taget fra nu, og den har ikk mistet forbindelsen endnu :)
Gravatar #7 - kasperd
2. jan. 2013 18:38
Sp00k (6) skrev:
net indgangen stod til at slukke for at spare strøm, når den ikke blev brugt
Er der ikke mange andre komponenter i sådan en comupter, der bruger mere strøm end et netkort? Netkortet er en af de sidste ting jeg ville overveje at slukke for.

Kan man egentlig spare strøm ved at sætte hastigheden på netkortet ned? Jeg har lagt mærke til at nogle computere, der har 1Gbit/s når de er tændt, holder netkortet aktivt når de slukkes, men sætter hastigheden ned.
Gravatar #8 - Clauzii
3. jan. 2013 01:50
kasperd (7) skrev:
Sp00k (6) skrev:
net indgangen stod til at slukke for at spare strøm, når den ikke blev brugt
Er der ikke mange andre komponenter i sådan en comupter, der bruger mere strøm end et netkort? Netkortet er en af de sidste ting jeg ville overveje at slukke for.

Kan man egentlig spare strøm ved at sætte hastigheden på netkortet ned? Jeg har lagt mærke til at nogle computere, der har 1Gbit/s når de er tændt, holder netkortet aktivt når de slukkes, men sætter hastigheden ned.

Selv på WinXP er netkortet sat til at slukke for at spare strøm. Af en eller anden grund kan det ikke 'starte' igen, så løsningen er ganske rigtigt at sætte det til at være tændt altid.
Gravatar #9 - Sp00k
4. jan. 2013 07:29
Den gør det stadig, tænkte på om det er den dynamiske ip den ikk kan finde ud af?
Gravatar #10 - holmen
4. jan. 2013 07:50
Hvilket styresystem bruger du og hvilken driver-version har du opdateret til?

Gravatar #11 - gramps
4. jan. 2013 09:43
kasperd (7) skrev:

Hvis det er et trådløst netkort kan man spare en del strøm på at slukke det.
Gravatar #12 - kasperd
4. jan. 2013 11:01
Sp00k (9) skrev:
Den gør det stadig, tænkte på om det er den dynamiske ip den ikk kan finde ud af?
Er computeren forbundet til Internettet, eller sidder den bagved en NAT enhed?

gramps (11) skrev:
Hvis det er et trådløst netkort
Det er det ikke.
Gravatar #13 - gramps
4. jan. 2013 11:27
gramps (11) skrev:
Hvis det er et trådløst netkort
Det er det ikke. [/quote]

Ikke i dette tilfælde, nej. Men tænk lidt mere løst end "Må løse problem" - hvis man har et trådløst netkort, som der ikke er brug for, så kan man slukke for det for at spare strøm. Det er især anvendeligt på en bærbar computer, som skal holde strøm så lang tid som muligt.
Gravatar #14 - Sp00k
8. jan. 2013 17:07
Har købt et seperat netkort for 79 og nu køre det bare som en drøm :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login