mboost-dp1
Mistet data efter resize med Gparted?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg er på skideren :-)
På min egen lille server ville jeg resize og flytte ext3 partitonerne så jeg fik lidt mere plads. Satte min disk i en USB kasse og startede Gparted Live CD, gik også fint med /, swap og /home, men den sidste /data skete der en fejl ved efter at have kørt i 6 timer (ud af 56 timer sagde Gparted). Jeg tror det var min USB kasse der fejlede for forbindelse til drevet forsvandt.
Jeg har nu sat den direkte i og prøvet at køre fsck, men den siger:
fsck.ext3: Superblock invalid, trying backup blocks...
fsck.ext3: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/sdd8
På live CDen er der også testdisk, som jeg prøvede at scanne efter superblocks, men den kan heller ikke finde nogle, den kan på de andre partitoner.
Dataen må ligge der på et sted, eller hvad? Er mit håb ude?
/Kim
Jeg er på skideren :-)
På min egen lille server ville jeg resize og flytte ext3 partitonerne så jeg fik lidt mere plads. Satte min disk i en USB kasse og startede Gparted Live CD, gik også fint med /, swap og /home, men den sidste /data skete der en fejl ved efter at have kørt i 6 timer (ud af 56 timer sagde Gparted). Jeg tror det var min USB kasse der fejlede for forbindelse til drevet forsvandt.
Jeg har nu sat den direkte i og prøvet at køre fsck, men den siger:
fsck.ext3: Superblock invalid, trying backup blocks...
fsck.ext3: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/sdd8
På live CDen er der også testdisk, som jeg prøvede at scanne efter superblocks, men den kan heller ikke finde nogle, den kan på de andre partitoner.
Dataen må ligge der på et sted, eller hvad? Er mit håb ude?
/Kim
jeg har prøvet noget lignende, hvor jeg kom til at ændre id fra en ntfs til fat32 så data var ulæselig. Det var jo noget crap og kunne ikke få det til at funge, da den nægtede at lave om til ntfs igen fordi den blev forvirret af fat32/ntfs-problemerne.
Når alt håb er ude og hvis du ikke får yderligere hjælp kan du prøve hvad jeg gjorde - men vent lidt, se om du kan finde en anden løning.
Jeg formaterede disken og kørte en formatrecovery på og fik noget der ligner 80% af data tilbage.
Ved ikke lige om det kan virke i det her tilfælde.
Når alt håb er ude og hvis du ikke får yderligere hjælp kan du prøve hvad jeg gjorde - men vent lidt, se om du kan finde en anden løning.
Jeg formaterede disken og kørte en formatrecovery på og fik noget der ligner 80% af data tilbage.
Ved ikke lige om det kan virke i det her tilfælde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.