mboost-dp1
modfase anlæg, til minimering af støj
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Er der nogle i dette forum, der har hørt om modfase anlæg, et anlæg der optager lyden i et rum, og sender den tilbage ud i rummet i modfase, så et ellers støjende kontor miljø bliver støjfrit.
Nogle dyre VW Caraveller skulle have det i bilerne, og efter sigende de moderne festival højttalere, f.eks dem på Grøn Koncert, skulle også sende modfase bagud mod bagscene området, så man kan arbejde der bagved uden for store støj problemer.
Jeg har brug for et anlæg på mit kontor nemlig..
Mvh Theis
Nogle dyre VW Caraveller skulle have det i bilerne, og efter sigende de moderne festival højttalere, f.eks dem på Grøn Koncert, skulle også sende modfase bagud mod bagscene området, så man kan arbejde der bagved uden for store støj problemer.
Jeg har brug for et anlæg på mit kontor nemlig..
Mvh Theis
Jeg har desværre ikke kunne finde noget om det sidst jeg søgte. (Ud over artikler om teorien og andre anvendelser, ikke noget med produkter jeg faktisk kan bruge.)
Til gengæld fandt jeg noget om "background noise"-systemer. Det lyder ikke intuitivt, men støjen føles lavere, med den korrekte background noise tilføjet.
De brugte typisk på storrumskontorer, hvor der er en konstant "summen". Et højtaler-system udsender så modsat støj. Ikke modfase, men med en omvendt frekvens-fordelingen. Resultatet er at højtaler-støjen og kontor-støjen bliver til white noise (eller pink noise, kan ikke lige huske), hvilken man ikke bemærker så meget.
Rygterne siger at der er en forfærdig støj på sådan en kontor efter kl. 16, hvor de fleste godt nok er gået, men anlægget er slukket.
Til gengæld fandt jeg noget om "background noise"-systemer. Det lyder ikke intuitivt, men støjen føles lavere, med den korrekte background noise tilføjet.
De brugte typisk på storrumskontorer, hvor der er en konstant "summen". Et højtaler-system udsender så modsat støj. Ikke modfase, men med en omvendt frekvens-fordelingen. Resultatet er at højtaler-støjen og kontor-støjen bliver til white noise (eller pink noise, kan ikke lige huske), hvilken man ikke bemærker så meget.
Rygterne siger at der er en forfærdig støj på sådan en kontor efter kl. 16, hvor de fleste godt nok er gået, men anlægget er slukket.
Det er lige sådan et anlæg jeg søger. Har du en idé om hvem der forhandler det. Jeg sidder nemlig i et støj helvede åbent kontor miljø med 40 medarbejdere, der alle råber højere i telefonen, for at kunne høre sig selv.
mvh Theis
mvh Theis
Jeg kender desværre ikke nogen konkrete produkter, men dette produkt er nok noget nemmere at og billigere at anskaffe.
Du kan evt. prøve dig frem med fattigmands-udgaven, som blot er almindelig white noise.
Jeg trooor nok det var Danske Bank der snakkede om at de var glade for sådan et anlæg, måske kan du finde artikler om det et eller andet sted. (Jeg kunne ikke umiddelbart.)
Du kan evt. prøve dig frem med fattigmands-udgaven, som blot er almindelig white noise.
Jeg trooor nok det var Danske Bank der snakkede om at de var glade for sådan et anlæg, måske kan du finde artikler om det et eller andet sted. (Jeg kunne ikke umiddelbart.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.