mboost-dp1

Netgear router...

Gå til bund
Gravatar #1 - DraCo
30. maj 2009 08:47
Jeg har lige fået ADSL fra Cybercity. Det hele virker fint, lige bortset fra når jeg gerne vil dele forbindelsen på flere computere. CC har leveret en Zyxel, P-660R-D1, router og den spiller fint. Jeg har så købt en Netgear router, RP614v4, bare for at finde ud af at den ikke fatter PPPoA :/
Mit spørgsmål er så: Kan man på nogen måde komme uden om det 'lille problem' eller er det bare ærgeligt? skal jeg virkelig ud købe noget andet til at dele forbindelsen med og hvis det er tilfældet, hvad skal jeg så gå efter?

Pfh.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
30. maj 2009 18:35
Det ser desværre ikke ud som om du kan gøre noget for at få den til at virke på PPPoA.
Dog kan du kontakte CC og høre om du ikke kan forbinde via DHCO i stedet for PPPoA.
Jeg havde store problemer med PPPoE, hvor jeg brokkede mig til TDC og til sidst fik jeg dem til at lave min opkobling om til DHCP, og derefter har jeg ikke haft problemer... og der er endda mindre overhead.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
31. maj 2009 05:43
Kan du ikke bare sætte CC routeren som bridge?
Gravatar #4 - DraCo
31. maj 2009 05:56
Mange tak for forslagende.
Bridging virker desværre ikke, har prøvet.
Ved ikke lige hvor meget jeg orker at diskutere med CC.. De virker rimelig sløve i optrækket. Tror bare den router ryger retur/til salg og så smutter jeg ud og køber en switch.. det må vist kunne gøre det.
Ellers mange tak for hjælpen.
Gravatar #5 - Bundy
31. maj 2009 09:17
Man skal have fat i i CC for at sætte deres router som bridge, og det koster kassen - mener det er noget der ligner 150kr/måned for det de kalder "global ip" .. Men hvis den router du fik med fra CC spiller fint, hvorfor købte du så en router mere? ;)
Gravatar #6 - Ronson ⅍
31. maj 2009 09:38
Desuden tror jeg ikke det er en god ide at sælge routeren, for de kræver den tilbage når dit abonnement ophører
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login