mboost-dp1

Netværk - Wireless bridge

Gå til bund
Gravatar #1 - Woller
30. maj 2012 11:27
Jeg er lige flyttet, og står i den situation at jeg er tvunget til at sætte en wireless bridge op for at kunne få internet til xbox, stationær osv.

Netværksudstyr jeg har:
Netgear WGR614 V9
D-Link DWL-G700AP
D-Link DIR 600

Er det muligt at bruge noget af dette udstyr til at få lavet en bridge?
Den router som jeg skal have forbindelsen fra er placeret ~2 meter under der hvor jeg skal bruge netværket (igennem et gulv).

Jeg har ikke specielt meget forstand på dette, så hvis en anden metode vil være at foretrække modtages forslag gerne :)
Gravatar #2 - Daniel-Dane
30. maj 2012 14:30
Sæt den til at være access point med DHCP slået fra.
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. maj 2012 18:55
Det var så lidt :)

Also, som DD siger ....

Har selv to routers, og nr 2 er sat op til IP'en 192.168.1.2 samt DHCP-slået fra ...

Husk bare at dine routers skal have forskellig adresse
Gravatar #4 - kasperd
30. maj 2012 20:42
Jeg ved ikke ret meget om WIFI bridging, kun at det er lidt besværligt at få til at virke. Jeg læste for nyligt http://www.tunnelbroker.net/forums/index.php?topic... og http://wiki.openwrt.org/doc/howto/clientmode#bridg... som forklarer lidt om de problemer som WIFI bridging giver.

Et problem med at få bridging til at virke er, at WIFI frames indeholder tre MAC adresser mod de normale to. En normal Ethernet pakke indeholder to MAC adresser, en afsender og en modtager. En WIFI frame skal også indeholde MAC adresse på den enhed der sender pakken trådløst og den der modtager.

Dette giver fire adresser i alt. Men fordi man antog at to af dem altid ville være identiske er der kun tre. Den antagelse holder bare ikke når man bridger. Det er der tre måder at løse på.

For det første kan man bruge en workaround hvor den ene ende af den trådløse forbindelse laver en type NAT på MAC adresserne. Det virker dog kun med IPv4 trafik. Hvis du prøver at sende noget som helst andet over din WIFI bridge vil det ikke virke.

Alternativt kan du bruge WDS. Tilsyneladende ikke standardiseret og kræver at de to endepunkter er enige om hvordan det foregår. Der er lidt modstridende oplysninger om hvor godt det virker. Men jeg tror at hvis ikke man opdager problemer med WDS med det samme, så bliver det nok ved med at virke.

Endeligt kan man lade være med at bridge og så route i stedet. Det begrænser i sagens natur også hvad du kan sende gennem routeren. Og hvis den løsning ender med at begrænse dig til at kun køre IPv4 trafik, så er du måske bedre tjent med førstnævnte workaround.

Jeg ved ikke om nogen af de routere du nævner kan løse opgaven. Men prøv at kigge rundt i menuerne, og hvis du ser noget der lyder relevant kan du jo prøve at lave et screenshot.

Woller (1) skrev:
Jeg har ikke specielt meget forstand på dette, så hvis en anden metode vil være at foretrække modtages forslag gerne :)
Træk et kabel. På langt sigt vil det være den bedste løsning. Men jo sværere der er at trække et kabel, des længere tid kan man leve med en knap så god løsning.

Du kan også overveje en adapter til Ethernet over elnettet. Jeg kan ikke helt udtale mig om hvor godt det virker fordi jeg kun har brugt det til en forbindelse til access points jeg så nemt kunne flytte rundt. Jeg tror nok at de fleste problemer jeg havde med det var den trådløse del af forbindelsen.

Thoroughbreed (3) skrev:
Det var så lidt
Ja, det må du nok sige. Vi har på det seneste haft så mange spørgsmål om brug af trådløs router som access point, at folk nu er begyndt at give det svar per automatik uden at opdage at denne tråd drejer sig om et andet spørgsmål.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login